Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268 z późn. zm. • Informacje pisemne, a w szczególności broszury, foldery, katalogi - dokładne i zrozumiałe Informacje dla klienta: 1) cena imprezy turystycznej lub usługi turystycznej albo sposób jej ustalenia, 2) miejsce pobytu lub trasę imprezy, 3) rodzaj, klasę, kategorię lub charakterystykę środka transportu, 4) połoŜenie, rodzaj i kategorię obiektu zakwaterowania, według przepisów kraju pobytu, 5) ilość i rodzaj posiłków, 6) program zwiedzania i atrakcji turystycznych, 7) kwotę lub procentowy udział zaliczki w cenie imprezy turystycznej lub usługi turystycznej oraz termin zapłaty całej ceny, 8) termin powiadomienia klienta na piśmie o ewentualnym odwołaniu imprezy turystycznej lub usługi turystycznej z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń, jeŜeli realizacja usług jest uzaleŜniona od liczby zgłoszeń, 9) podstawy prawne umowy i konsekwencje prawne wynikające z umowy, 10) ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej. Informacje te nie mogą wprowadzać klienta w błąd. • JeŜeli umowa zawarta z klientem nie zawiera odmiennych postanowień, to odpowiednie wskazania zawarte w informacjach pisemnych, o których mowa w pkt 1-8, stają się elementem umowy. Organizator turystyki lub pośrednik turystyczny jest obowiązany podać klientowi, przed zawarciem umowy na piśmie: ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych, w tym: o terminach oczekiwania na wydanie paszportu i wizy wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej, informację o moŜliwości zawarcia umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej o zakresie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia. Organizator turystyki jest obowiązany poinformować klienta: o szczególnych zagroŜeniach Ŝycia i zdrowia na odwiedzanych obszarach o moŜliwości ubezpieczenia z tym związanego. Dotyczy to takŜe zagroŜeń powstałych po zawarciu umowy. Organizator turystyki jest obowiązany we właściwym czasie, przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, podać klientom: 1) nazwisko lub nazwę lokalnego przedstawiciela organizatora turystyki (lub innej instytucji), do którego klient moŜe zwracać się w razie trudności, a takŜe jego adres i numer telefonu,
(…)
… za takie usługi, jak lotniskowe, załadunkowe
lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych,
3) wzrostu kursów walut.
•
W okresie 20 dni przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie nie moŜe być podwyŜszona.
Art. 5. 1. Przedsiębiorca wykonujący działalność gospodarczą w zakresie organizowania imprez
turystycznych oraz pośredniczenia na zlecenie klientów w zawieraniu umów o świadczenie usług
turystycznych…
… pokoi, świadczące dla swoich klientów całodzienne
wyŜywienie,
• kempingi - obiekty strzeŜone, umoŜliwiające nocleg w namiotach i przyczepach samochodowych,
domkach turystycznych lub innych obiektach stałych, oraz przyrządzanie posiłków i parkowanie
samochodów,
• domy wycieczkowe - obiekty posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych, dostosowane
do samoobsługi klientów oraz świadczące minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów,
• schroniska młodzieŜowe - obiekty przeznaczone do indywidualnej i grupowej turystyki
młodzieŜowej, dostosowane do samoobsługi klientów,
•
schroniska - obiekty zlokalizowane poza obszarami zabudowanymi, przy szlakach turystycznych,
świadczące minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów,
• pola biwakowe - obiekty niestrzeŜone, umoŜliwiające nocleg w namiotach.
Kategorie
• hotele, motele i pensjonaty - pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami,
• kempingi - cztery kategorie oznaczone gwiazdkami,
• domy wycieczkowe i schroniska młodzieŜowe - trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi.
Reklamacja
1. JeŜeli w trakcie imprezy turystycznej klient stwierdza wadliwe wykonywanie umowy, powinien
niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora…
… lipca 2000 r. o ochronie nabywców prawa korzystania z budynku lub
pomieszczenia mieszkalnego w oznaczonym czasie w kaŜdym roku oraz o zmianie ustaw Kodeks
cywilny, Kodeks wykroczeń i ustawy o księgach wieczystych i hipotece.
• ustawa określa:
• zasady ochrony nabywcy, który na podstawie umowy, zawartej na co najmniej trzy lata, uzyskuje od
przedsiębiorcy prawo korzystania z budynku lub pomieszczenia…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)