Typy terminali - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 252
Wyświetleń: 1295
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Typy terminali - wykład - strona 1 Typy terminali - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Typy terminali - zalety i wady
Terminal pomostowy (Pier / finger)
Zalety
Jeden zwarty moduł główny terminala.
Łatwy tranzyt pasażerów przy dobrej koordynacji przydziału miejsc postojowych samolotów.
Łatwy w rozbudowie pomostów odchodzących od głównej części budynku.
Pozwala na centralizację podsystemów.
Wady
Długie dystanse między głównym budynkiem a poczekalniami odlotowymi.
Może wymagać podsystemów pomocniczych w pobliżu oddalonych poczekalni odlotowych.
Długie czasy kołowania do i z miejsca postojowego samolotów.
Terminal liniowy (Linear )
Zalety
Krótkie dystanse ze środków komunikacji do podsystemu poczekalni odlotowych.
Łatwość w manewrowaniu samolotami w obszarze płyty postojowej.
Jeden zwarty moduł główny terminala.
Wady
Ograniczona możliwość rozbudowy w formie liniowej.
Ograniczona przepustowość terminala pasażerskiego.
W przypadku rozbudowy wydłużone dystanse dla pasażerów.
Terminal typu otwarta płyta (Open Apron)
Zalety
Krótkie dystanse ze środków komunikacji do podsystemu poczekalni odlotowych.
Łatwość w manewrowaniu samolotami w obszarze płyty postojowej.
Jeden zwarty moduł główny terminala.
Niskie koszty rozbudowy.
Wady
Wydłużone czasy obsługi w podsystemie obsługującym transport do/z samolotu.
Możliwe zakłócenia w obsłudze transportu do/z samolotu w przypadku dużego ruchu.
Podsystem obsługujący transport do/z samolotu stwarza zagrożenia bezpieczeństwa obsługi
pasażerów.
Terminal satelitarny (Satellite concept)
Zalety
Jeden zwarty moduł główny terminala.
Łatwy tranzyt pasażerów przy dobrej koordynacji przydziału miejsc postojowych samolotów.
Łatwy w rozbudowie.
Wady
Wysokie koszty związane z budową i utrzymaniem systemu transportowego obsługującego satelity.
Wymaga podsystemów pomocniczych w satelitach.
Terminal modułowy (Compact Module Unit Terminal)
Zalety
Krótkie dystanse ze środków komunikacji do podsystemu poczekalni odlotowych.
Łatwość w manewrowaniu samolotami w obszarze płyty postojowej.
Łatwy w rozbudowie o kolejne moduły.
Wady
Wysokie koszty związane z budową i utrzymaniem systemu transportowego obsługującego moduły.
Wymaga rozproszenia podsystemów pomiędzy moduły.
Komplikacja podsystemu, przyjęcia środków komunikacji dojazdowej.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz