Trening menedżera marketingu turystycznego- wykład 3

Nasza ocena:

5
Pobrań: 28
Wyświetleń: 840
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Trening menedżera marketingu turystycznego- wykład 3 - strona 1 Trening menedżera marketingu turystycznego- wykład 3 - strona 2

Fragment notatki:

Trening menedżera marketingu turystycznego dr Katarzyna Czernek
Wykład 3
Każdy może zarządzać - MIT
Menagerem zostaniesz napewno - PRAWDA
Kobiety nie powinny być menagerami - MIT
Konflikt.
Przedmiotem konfliktu jest powód sprzeczności do jakiej dochodzi miedzy stronami.
Stoner i Wankel zauważają, ze "konflikt w organizacji oznacza spor 2 lub więcej członków albo grup wynikających z konieczności dzielenia sie ograniczonymi zasobami albo pracami lub zajmowania odmiennej pozycji, rożnych celów, wartości lub spostrzeżeń."
Konflikt społeczny jest rodzajem lub zespołem relacji społecznych. Można wyróżnić składniki konfliktu:
1. Podmioty
2. Sprzeczności
3. Przedmiot
4. Czas trwania (przedział pomiędzy ujawnianiem sie sprzeczności miedzy stronami a chwila ich wyeliminowania)
5. Dynamika (rozwój kolejnych wypadków w syt.konfliktowej)
6. Natężenie
Rodzaje konfliktów.
Wyróżnić można rożne klasyfikacje, ze wzgl.na rożne kryteria:
1. Uwzględniając liczbę uczesnikow tj.strony konfliktu:
* interpersonalne - stronami sa pojedynczy ludzie
* intergrupowe - stronami sa grupy ludzi
* interorganizacyjne - miedzy organizacjami
* mieszane - miedzy jednostka a grupa, jednostka a organizacja, grupa a organizacja.
2. Ze względu na zasięg:
* mini konflikt - obejmujący znikoma liczbę członków organizacji.
* mezokonflikt - obejmuje od kilkunastu do kilkudziesięciu % ale poniżej polowy załogi
* mega konflikt - obejmujący większość członków danej organizacji (strajki w całej PL członków PKP)
3. Ze względu na liczbę stron:
* trójstronny
* czterostronny
* itd.
4. Ze wzgl.na rodzaje uczestników:
* rasowe
* religijne
* ekonomiczne
* polityczne
* kulturowe
* rodzinne
5. Ze wzgl.na widoczność:
* jasne (widoczne dla osób trzecich)
* ukryte (sa wiadome tylko w gronie bezpośrednio zainteresowanych)
6. Ze względu na stopię uświadomienia przez strony:
* uświadomione
* nieuświadomione
Przyczyny konfliktu:
1. Przyczyny leżące po stronie ludzi w danej organizacji. Do nich można zaliczyć: Zróżnicowane poglądy i przekonania ludzi: polityczne, religijne, obyczajowe oraz społecznie nieakceptowane cechy, postawy i zachowania jak: brak kultury, niepunktualność.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz