Transport samochodowy - omówienie.

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 987
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Transport samochodowy  - omówienie. - strona 1 Transport samochodowy  - omówienie. - strona 2

Fragment notatki:

Transport samochodowy
Transport samochodowy swą popularność oraz dynamiczny rozwój zawdzięcza następującym czynnikom:
Przestrzennemu rozmieszczeniu dróg, charakteryzującemu się największą spośród wszystkich gałęzi gęstością i spójnością
Najkorzystniejszym dostosowaniem sieci dróg do rozmieszczenia miejsc, handlu i konsumpcji
Przystosowaniem środków transportu do przewozu niemal wszystkich rodzajów ładunków, przy czym domeną transportu samochodowego są ładunki drobnicowe o wysokiej wartości jednostkowej
Dobrym właściwościom związanym z czasem trwania transportu, czyli:
Znaczną szybkością eksploatacyjną środków transportu, szczególnie na autostradach i drogach szybkiego ruchu (ograniczają tę zatory i kongestie powstające na drogach)
Możliwości korzystania na z najdogodniejszych, także pod względem czasowym, tras przewozu)
Najkorzystniejszej spośród wszystkich gałęzi transportu dostępności środków transportowych w czasie dla załadowcy
Takiej częstotliwości jazd, jakiej życzy sobie klient
Dużej terminowości dostaw
Największym, spośród wszystkich gałęzi transportu, możliwościom wykorzystywania przewozów w relacji dom-dom, bez czasochłonnych, pośrednich operacji przeładunkowych
Struktura gałęziowa lądowego transportu towarowego w Polsce w latach 2000-2008 w tonokilometrach (w procentach)
Rośnie udział transportu drogowego kosztem transportu kolejowego.
Liczba przedsiębiorstw wykonujących przewozy międzynarodowe i wielkość eksploatowanego taboru w Polsce w latach 2004-2009.
Najwięcej przewozów międzynarodowych w UE wykonują przewoźnicy w Polsce.
Prawo o ruchu drogowym wyróżnia:
Drogę
Drogę twardą
Autostradę Drogę ekspresową
Autostrady i drogi ekspresowe muszą mieć 2 jezdnie i 4 pasy ruchu.
Kategorie dróg:
Krajowe
Wojewódzkie
Powiatowe
Gminne
Wewnętrzne
Drogi krajowe mają najwyższy standard po autostradach i ekspresowych
Drogi krajowe budowane i utrzymywane są przez rząd centralny (GDDKiA), pozostałe przez władze samorządowe i innych właścicieli. Drogi kategorii krajowej stanowią w Polsce 8% ogółu długości dróg.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz