Szanse dla polskiego transportu wynikające z integracji z Unią Europejską.
większy dostęp do europejskiej sieci międzynarodowych usług transportowych (więcej informacji o rynkach i ładunkach, możliwość tworzenia ugrupowań firm)
wzrost tranzytu przez Polskę, pozwalającego na większe wykorzystanie rezerw przepustowości polskiej infrastruktury transportowej i na poprawę bilansu płatniczego kraju
włączenie Polski w sieć europejskiej infrastruktury transportowej w uzgodnionych standardach technicznych
przyspieszenie budowy autostrad i modernizacji szybkich linii kolejowych w wyniku większego zainteresowania inwestycjami w tym zakresie ze strony kapitału zachodniego
intensyfikacja konkurencji między firmami transportowymi, co prowadzi do przezwyciężenia monopolizacji rynków, obniżki cen usług oferowanych klientom
poprawa jakości usług oferowanych klientom
upowszechnienie w Polsce najlepszych światowych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych w zakresie transportu i spedycji
racjonalizacja struktury organizacyjnej i własnościowej polskiego transportu
znalezienie właściwego zakresu i form prywatyzacji w oparciu o doświadczenia państw członkowskich Unii Europejskiej
wykorzystanie zachodnioeuropejskich rozwiązań stosowanych w ochronie środowiska naturalnego i społecznego przed zagrożeniami i szkodami powodowanymi przez transport
upowszechnienie sprawdzonych w Europie Zachodniej sposobów zwiększania bezpieczeństwa przewozów i ruchu drogowego
wzmocnienie i przyspieszenie globalnego procesu integracyjnego Polski z Unią Europejską w wyniku scalenia polskiego systemu transportowego z systemami europejskimi
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)