Synergetyczny efekt kosztów - różnica pomiędzy poziomem kosztów ukształtowanych w wyniku suboptymalizacji, poziomem kosztów osiąganym drogą analizy i kształtowania w ujęciu systemowym.
System - zbiór co najmniej dwóch elementów (układów) lub uporządkowana wewnętrznie, funkcjonalna całość, której elementy są wzajemnie powiązane i współzależne. Każdy system istnieje w otoczeniu i jest z nim powiązany przez kanały wejść i wyjść.
System zarządzania - jest to kreowanie koncepcji działań rynkowych. Wyrazem tej koncepcji jest strategia oraz zabezpieczenie wielu różnych (ale odpowiednio) dopasowanych instrumentów realizacji tej koncepcji. W tym sformułowaniu zawiera się nowoczesna koncepcja logistyki jako zorientowanego zarządzania - interesuje nas przede wszystkim integracyjny układ sprzężeń, kanał styków, współzależności między logistyką a marketingiem. Systemy zarządzania - (Kirsch, Maaßen) świadomie zinstytucjonalizowane systemy, które służą w sposób sformalizowany wspomaganiu (wspieraniu) zarządzania na różnych poziomach i w różnych sferach zarządzania w przedsiębiorstwie. Systemy te można także traktować jako swoiste „metody” strukturyzowania i rozwiązywania problemów zarządzania.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)