Strefy miasta w polityce komunikacyjnej - opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 847
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strefy miasta w polityce komunikacyjnej - opracowanie - strona 1

Fragment notatki:

Strefy miasta w polityce komunikacyjnej:
We współczesnej polityce komunikacyjnej dąży się do podziału miasta na rejony, zgodnie z występującym zagęszczeniem ruchu oraz źródeł podróży. Najistotniejszym rejonem są obszary centralne miasta, w których ogranicza się ruch samochodów indywidualnych, wprowadza strefy ruchu pieszego, płatne parkowanie, buspasy, kolej podziemną oraz wydzielone torowiska (przykładem takiego obszaru może być centrum Warszawy ze strefą płatnego parkowania, metrem i ograniczeniem ruchu na Krakowskim Przedmieściu, lub centrum Krakowa z priorytetem dla komunikacji tramwajowej i podziemnym tunelem tramwajowym). Na kolejnym obszarze infrastruktura dla motoryzacji indywidualnej jest bardziej rozbudowana, komunikacja zbiorowa zachowuje priorytet jedynie na najbardziej obciążonych ulicach. Na obszarze trzecim, najbardziej oddalonym do centrum, komunikacja indywidualna i transport zbiorowy są równoprawne.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz