Strategia model K Obłója. elementy strategii wg K. Obłója (domena działania, strategiczna przewaga, strategiczne cele, funkcjonalne programy działania) domena działania - określa gdzie i komu firma zamierza sprzedawać swoje wyroby i usługi strategiczna przewaga - polega na tym, aby w ramach wybranej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem niż inne firmy, np. jedyny w swoim rodzaju patent, technologia, produkt cele strategiczne - są uzupełnieniem wyboru domeny i strategicznej przewagi, określają co konkretnie firma chce osiągnąć w kolejnych okresach i pozwalają kontrolować, czy firma osiąga sukces funkcjonalne programy działania - są nieodłącznym elementem strategii działania, są przełożeniem koncepcji strategii na konkretne działania na każdym stanowisku pracy, na codzienne zachowanie każdego pracownika; maja 3 aspekty: 1 - określają co, kto kiedy i jak będzie robił, 2 - zakładają stałą konieczność poprawy, usprawnienia, 3 - programy w systemowy sposób obejmują całość funkcjonowania firmy
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)