w grupie 5: gr.A :ZADANIE1: dany jest szereg rozdzielczy 0-2(ni=20), 2-4(ni=30), 4-6(ni=30), 6-8(ni=30),8-10(ni=20). Ustal klasyczne miary zmienności( względne i bezwzględne). ZADANIE 2. 10-krotnie zmierzono dwie wlk współzależne, ustalono :(-2;-1), (-1;0), (-1;0) (0;2), (0;1), (0;2), (1;0), (1;2), (1;4), (1;4). Oblicz współczynnik korelacji i wykreśl krzywe regresji. ZADANIE 3 Na jakie trudności napotyka pozyskiwanie danych? W jaki sposón statystyka usiłuje przezwyciężać te trudności ZADANIE 4 Kiedy i po co statystycy sięgaja po miary pozycyjne? Czym miary pozycyjne (podaj przykłady) różnią się od miar klasycznych ZADANIE 5 Co to jest rozkład statystyczny? Jakie znasz typy rozkładów? grupa 5: gr.B ZADANIE 1:dane jak wyżej do zad 1 .Zaprezentuj graficznie podany szereg oraz ustal trzy podst. miary wart. przeciętnej, a następnie zinterpretuj je. ZADANIE 2 dany jest szereg punktowy 1(ni=20), 3(ni=40), 5(ni=20), 7(ni=10), 9(ni=10). Przedyskutuj graficznie oraz numerycznie(ustal miarę klasyczną i pozycyjną) kwestie asymetrii tego szeregu. ZADANIE 3 Na których etapach pracy statystyka pojawia sie niebezpieczeństwo popełnienia błędu. Na czym polegały by te błędy. ZADANIE 4 Na postawie narysowanych rozkładów opisz je za pomoca przymiotników. ZADANIE 5 W pewnym przedszkolu zbadano korelację pod względem wieku rodziców dzieci edukujących się tam, Wsp korelacji=0,78, a prosta regresji y=1,1x+3. Ustal ile miałby ojciec ,gdyby matka miała a)18 lat b) 48 lat. Czy takie ustalenia należy traktować powaznie? u mnie grupa A: zad.1: uzyskano następujące dane źródłowe: 24, 21, 24, 27, 21, 26, 28, 30, 31, 21, 27, 21, 20, 21, 25, 31, 24, 32, 33, 31, 38, 30, 27 zbuduj szereg punktowy, zaprezentuj go (z rozmachem) graficznie oraz, zgodnie z zasadami sztuki, przekształć go na szereg rozdzielczy. zad.2: dany jest szereg rozdzielczy: 0-2: 20, 2-4: 30, 4-6: 30, 6-8: 30, 8-10: 10, ustal pozycyjne miary zmienności (bezwzględne i względne) oraz zinterpretuj je. zadania teoretyczne z grupy B (chociaz nie wiem czy na pewno B, bo wydawalo mi sie, ze dobrze spisywalam zadania grupy A jak dyktowal, ktos sie musi wypowiedziec w tej kwestii) zad. 3: opisz ze szczegółami proces pozyskiwania danych w statystyce. zad. 4: przedstaw współczynniki zmienności. z jakich powodów należy je obliczać? podaj przykład sytuacji, w której współczynnik zmienności okazuje się lepszą miarą statystyczną niż wielkość bezwzględna. zad. 5: podaj przykład szeregu asymetrycznego. zilustruj go, podaj przykład jego asymetrii. w jaki sposób można "zmierzyć" jego asymetrię? 3.Przedstaw etapy badania statystycznego i zestaw je z etapami metody naukowej. 4. Dlaczego tworzenie szeregu rozdzielczego (w ogole co to jest) napotyka na trudnosci? Dlaczego tego typu szeregi nalezy tworzyc szczegolnie umiejetnie?
(…)
…: podaj przykład szeregu asymetrycznego. zilustruj go, podaj przykład jego asymetrii. w jaki sposób można "zmierzyć" jego asymetrię? 3.Przedstaw etapy badania statystycznego i zestaw je z etapami metody naukowej. 4. Dlaczego tworzenie szeregu rozdzielczego (w ogole co to jest) napotyka na trudnosci? Dlaczego tego typu szeregi nalezy tworzyc szczegolnie umiejetnie? 5. Kwantyle, kwintyle, kwartyle…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)