To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Środowisko Visual C++
Visual C++ 6.0
Program źródłowy składa się z modułów źródłowych. Każdy moduł jest umieszczony w odrębnym pliku z rozszerzeniem .cpp. Dodatkowo, w skład programu mogą wchodzić moduły skompilowane (*.obj) i biblioteczne (*.lib).
W celu przekształcenia zestawu modułów w program wykonalny, należy utworzyć projekt, umieścić go w przestrzeni roboczej, włączyć do projektu nazwy plików z rozszerzeniami .cpp, .obj i .lib, a następnie zbudować program. Zostanie on umieszczony w pliku z rozszerzeniem .exe.
Katalog
Zaleca się, aby pliki programu znajdowały się we własnym katalogu. Jeśli dysponuje się wolnym miejscem na przykład w katalogu głównym dysku D:, to należy wywołać Eksplorator Windows, kliknąć na nazwie katalogu głównego i wydać polecenie Plik / Nowy obiekt / Folder, a następnie określić nazwę swojego katalogu, na przykład jbVisual.
Przestrzeń
W celu utworzenia przestrzeni roboczej należy wydać polecenie File / New, a następnie (w zakładce Workspaces) podać nazwę przestrzeni, np. Workspace: jbSpace oraz określić jej położenie, np. Location: D:\jbVisual\jbSpace, po czym nacisnąć przycisk OK.
Jeśli przestrzeń już istnieje, to aby ją otworzyć, należy wydać polecenie File / Open Workspace, wejść do katalogu przestrzeni (np. jbSpace), a następnie dwu-kliknąć na nazwie jbSpace.dsw.
Projekt
W celu utworzenia projektu należy wydać polecenie File / New, a w zakładce Projects podać typ projektu: Win 32 Console Application i jego nazwę, np. Project name: jbTests. Po upewnieniu się, że projekt zostanie włączony do bieżącej przestrzeni (Add to current workspace) o czym zaświadczy Location: D:\jbVisual\jbSpace\jbTests, należy nacisnąć przycisk OK.
Pliki
W celu utworzenia plików projektu należy wydać polecenie File / New, a następnie (w zakładce Files), określić rodzaj pliku
C/C++ Source File dla pliku z rozszerzeniem .cpp
C++ Header File dla pliku z rozszerzeniem .h
Text File dla pliku z rozszerzeniem .txt
nie zapominając o podaniu jego nazwy (bez rozszerzenia), np. File name: Sum.
Po wykonaniu tych czynności, w katalogu D:\jbVisual\jbSpace\jbTests powstanie plik Sum.cpp, a jego (początkowo pusta) zawartość ujawni się odrębnym oknie edycyjnym.
Jeśli program wymaga utworzenia plików z danymi, to zaleca się je umieścić w tym samym katalogu co pliki źródłowe. Dla wygody można je dołączyć do plików projektu.
(…)
…)
Obserwować zmienne
ikona Quick Watch (Shift-F9)
Kompilacja warunkowa
Podczas uruchamiania programu przydaje się ignorowanie jego wybranych fragmentów. Odbywa się to za pomocą dyrektyw kompilacji warunkowej: #if, #else, #endif.
Zinterpretowanie dyrektywy
#if c
kod-źródłowy
#else
kod-alternatywny
#endif
zaczyna się od wyznaczenia wartości wyrażenia c (najczęściej liczby 1 albo 0). Jeśli wyrażenie ma wartość różną od 0, to całą dyrektywę zastępuje się napisem kod-źródłowy. W przeciwnym razie zastępuje się ją napisem kod-alternatywny.
Uwaga: Jeśli napis kod-źródłowy jest pusty, to dyrektywę można zapisać bez frazy #else.
#include <iostream.h>
int main(void)
{
int one, two;
cin >> one >> two;
#if 1
cout << "Sum = ";
#endif
cout << one + two << endl;
return 0;
}
Program wyprowadza sumę pary danych wejściowych…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)