To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Sprawdzenie wyników pracy kreatora
Tworzenie bazy danych za pomocą kreatora jest szybkie i bezbolesne, ale jakie właściwie są jego rezultaty? Kreator baz danych tworzy aplikację bazy danych wraz z panelem przełączania, kilkoma tabelami i innymi obiektami. Często wystarczy wprowadzić dane, aby wejść w posiadanie w pełni funkcjonalnej aplikacji bazy danych. Jeśli wynik pracy kreatora nie jest do końca zgodny z Twoimi potrzebami, możesz zmodyfikować obiekty bazy danych lub za pomocą innych kreatorów dodać nowe obiekty.
W przypadku bazy danych do zarządzania kontaktami Kreator baz danych tworzy na przykład trzy tabele. Dla tego typu bazy danych nie są tworzone żadne kwerendy (są natomiast tworzone dla innych typów). Kreator tworzy formularze umożliwiające wprowadzanie i wyświetlanie danych oraz dwa raporty pozwalające wyświetlić listę kontaktów i podsumowanie rozmów odbytych w danym tygodniu. W wyniku pracy kreatora powstaje też panel przełączania, umożliwiający użytkownikom szybkie uzyskiwanie dostępu do obszarów bazy danych niezbędnych do wykonywania określonych czynności.
W tym ćwiczeniu za pomocą panelu przełączania dokonasz szybkiego przeglądu bazy danych Kontakty utworzonej przez Kreatora baz danych. Wyświetlenie niektórych obiektów jest możliwe tylko wtedy, gdy baza danych zawiera już dane, dlatego podczas przeglądania bazy wprowadzisz informacje do kilku tabel.
Jeśli panel przełączania dla bazy danych Kontakty nie jest wyświetlony, w oknie Baza danych w obszarze Formularze kliknij dwukrotnie formularz Panel przełączania.
W panelu przełączania kliknij przycisk Wprowadzanie i przeglądanie innych informacji, aby wyświetlić okno Panel formularzy. Panel formularzy zawiera dwa przyciski. Pierwszy służy do otwierania formularza używanego do wprowadzania i wyświetlania typów kontaktów. Drugi przycisk umożliwia powrót do okna Główny panel przełączania.
Kliknij przycisk Otwórz formularz Typy przedstawicieli, aby wyświetlić formularz Typy przedstawicieli. Gdyby stanowiąca podstawę formularza tabela Typy przedstawicieli zawierała już rekordy, za pomocą tego formularza można by je wyświetlać. Jedyną czynnością, jaką można w tym momencie wykonać, jest dodanie nowego rekordu.
W polu Typ przedst. wpisz Dostawca i naciśnij klawisz ENTER. Program Access wprowadzi odpowiedni wpis w polu ID typu przedst. Ta liczba jest śledzona przez program Access — w momencie dodawania następnych rekordów w tym polu będą wprowadzane kolejne wartości.
Powtórz powyższy krok, aby wprowadzić rekordy Klient i Spedytor.
Za pomocą Przycisków nawigacji w dolnej części formularza przewiń rekordy w tabeli Typy przedstawicieli. Następnie kliknij przycisk Zamknij , aby zamknąć formularz.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)