Reklama a media-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 532
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Reklama a media-opracowanie - strona 1 Reklama a media-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

REKLAMA A MEDIA.
Reklama jest nieodłącznym składnikiem mediów masowych. Dla mediów komercyjnych jest podstawowym źródłem finansowania. Darmowa prasa utrzymuje się wyłącznie z reklam. Media troszeczkę ściągają od reklamy np. badania opinii publicznej, teleturnieje, konkursy audiotele. Reklama z kolei od mediów ściąga sposób komunikowania- nacisk na fakt, że reklama jest informacją, a nie perswazją. KIERUNKI ROZWOJU MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH. Media zaczynają się specjalizować, powstają stacje radiowe i telewizyjne skierowane tylko do konkretnego typu odbiorców np. hodowców chomików. Pojawiają się nowe możliwości np. zrobienia zakupów za pomocą telewizora. Szybko rozwija się telewizja satelitarna, która przyczynia się do globalizacji treści programowych no i oczywiście internet. TELEWIZJA PUBLICZNA I KOMERCYJNA.
Telewizja publiczna utrzymuje się przede wszystkim z abonamentu (cóż, nie zawsze, ale tak powinno być, to nie całkiem ok, że na przykład polskie media publiczne więcej kasy ciągną z reklam), telewizja komercyjna swoje dochody czerpie w większości z reklam. Publiczna ma szereg zadań określanych jako misja, ma informować, wychowywać, edukować i dawać społeczeństwu to co najlepsze. Każdy ma w programach publicznych znaleźć coś dla siebie, a rozrywka ma być na odpowiednim poziomie. Komercyjna musi zabiegać o reklamodawców, więc emituje programy często niskich lotów, które przyciągają przed telewizory jak największe audytorium. INSTYTUCJE KONTROLI MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH.
USA- W 1934 na mocy ustawy o łączności uchwalonej przez kongres powstała Federal Communications Commision. Jest to organ niezależny wyposażony w prawo inicjatywy ustawodawczej. Zadaniem komisji jest ocena programów radiowych i telewizyjnych z punktu widzenia obowiązującego prawa. UK- Komisja do spraw Telewizji Niezależnej (Independent Television Commision- ITC), która m. in. rozporządza prawem ingerowania w działalność programową tej telewizji. Niedawno pojawiło się Office of Communications- kontroler odpowiadający za całą strefę radiowo-telewizyjną.
Francja- Wszystkie francuskie stacje nadawcze są nadzorowane od 1989 roku przez Conseil Superieur de L'Audiovisuel (CSA). Przyznaje ona koncesje stacjom prywatnym, mianuje prezesów państwowych kompanii radiowych i telewizyjnych, ustala standardy programowe na terenie Francji.
ŹRÓDŁA INFORMACJI. To oczywiście agencje informacyjne, ale nie tylko. Minęły już czasy wielkich, uniwersalnych agencji. Każda oprócz amerykańskiej AP w czymś się specjalizuje. Media starają się ograniczać wiadomości agencyjne na rzecz informacji własnych, bo to podwyższa ich wiarygodność. Własnych korespondentów z reguły posiada prasa prestiżowa. Zdarza się, że to

(…)

… śledczych. Agencje Informacyjne:
USA- Associated Press- w 1848 roku kilka dzienników ze wschodniego wybrzeża zawarło porozumienie o współpracy przewidujące wymianę informacji docierających do portów amerykańskich wraz z przybywającymi tam statkami, AP stać było na wykorzystanie coraz to nowych odkryć z dziedziny komunikacji i łączności, a to oznaczało powiększenie przewagi nad rywalami, nadal pozostaje…
… agencja brytyjska tylko korporacja międzynarodowa. Press Association- powstała w 1868 roku, zajmuje się informacjami krajowymi.
Francja- Agence France Presse- powstała w 1944 roku na zgliszczach przejętej przez reżim Vichy agencji Charlesa Havasa, jej silną bronią jest serwis fotograficzny, działa na zasadach komercyjnych.
Niemcy- Deutsche Presse Agentur- powstała jako połączenie trzech agencji stref…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz