Przewidywana liczba obsług w ciągu doby
Zakładana technologia pracy punktu (W-wagon, P-plac, S-samochód):
Jednostki paletowe i pakiety - przeładunek bezpośredni przez rampę S⇒W Aby obliczyć liczbę przewidywanych obsług należy najpierw policzyć wykorzystanie ładowności wagonów i ich liczbę. Wykorzystanie ładowności obliczam ze wzoru: Zs brutto= liczba jłp ∙ masa jłp Dla słupów oświetleniowych: Zs brutto= 15∙1,930= 28950t Analogicznie liczone jest dla pozostałych ładunków. Liczbę wagonów obliczam ze wzoru: n= Qdmax : Zs brutto Dla słupów oświetleniowych: - w nadaniu n=112,64:39,155= 2,88 [wagonu] - w przybyciu n= 28,16:39,115= 0,71 [wagonu] Analogicznie liczone jest dla pozostałych ładunków, a wyniki są w tab.4. Tab. 4. Wykorzystanie ładowności wagonów i ich liczba
Ładunek
Nadanie Qdmax [t/dobę]
Przybycie Qdmax [t/dobę]
Liczba jłp/pakietów w wagonie
Masa jłp/pakietu [t]
Zs brutto [t]
Liczba wagonów
N [t/dobę]
P [t/dobę]
Cegła licowa
112,64
28,16
41
0,955
39,155
2,88≈ 3
0,72≈ 1
Dachówka karpiówka
112,64
28,16
41
0,954
39,114
2,88≈ 3
0,72≈ 1
Słupy oświetleniowe
73,12
18,28
15
1,930
28,95
2,53≈ 3
0,63≈ 1
Blacha walcowana
95,68
23,92
11
4,725
51,975
1,84≈ 2
0,46≈ 1
Zmywarki
22,56
5,64
37
0,119
4,403
5,12≈ 6
1,28≈ 2
Klocki hamulcowe
112,64
28,16
37
0,925
34,225
3,29≈ 4
0,83≈ 1
Felgi samochodowe
33,76
8,44
37
0,361
13,357
2,53≈ 3
0,63≈1
SUMA:
24
8
Zakładam, że realizowane będą podwójne operacje ładunkowe, tzn. wagony z rozładunku będą wykorzystywane pod załadunek. Całkowita liczba wagonów: N = 24 wagonów. Długość użytkowa toru dla składu dłuższego:
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)