Przeguby Birfielda
Przeguby Birfielda stanowią udoskonaloną wersję przegubu Rzeppa (modernizacja przekroju poprzecznego prowadnic kul z kołowego na eliptyczny). Ich zaletą jest takie ukształtowanie bieżni prowadnic, przy którym zbędne jest stosowanie elementów środkujących, ponieważ geometria prowadnic zapewnia samoczynne ustawianie się kul we właściwym położeniu. Przeguby te wykazują wiele zalet w stosunku do innych przegubów homokinetycznych. Są zwarte, odznaczają się dużą wytrzymałością, zdolnością do przenoszenia znacznych obciążeń dynamicznych. Maksymalny kąt odchylenia wałów przekracza 40º. Cechy te sprawiły, że przeguby Birfielda są stosowane w większości nowoczesnych samochodów osobowych z przednim napędem.
(…)
…
Przeguby Birfielda
Przeguby Birfielda stanowią udoskonaloną wersję przegubu Rzeppa (modernizacja przekroju poprzecznego prowadnic kul z kołowego na eliptyczny). Ich zaletą jest takie ukształtowanie bieżni prowadnic, przy którym zbędne jest stosowanie elementów środkujących, ponieważ geometria prowadnic zapewnia samoczynne ustawianie się kul we właściwym położeniu. Przeguby te wykazują wiele zalet…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)