Przechyłka
Wzór określający wartość przechyłki całkowicie równoważącej siłę odśrodkową działającą na pojazd h = 11,8*(V2/R)
Zazwyczaj wysokość przechyłki h jest kompromisem pomiędzy przechyłką stosowaną dla lekkich i szybkich pociągów pasażerskich oraz ciężkich i powolniejszych pociągów towarowych. Przechyłkę projektuje się wg zasady:
a) Z niedoborem w stosunku do wartości całkowicie równoważącej siłę boczną (pociągi pasażerskie)
b) Z nadmiarem (pociągi towarowe) Wartość przechyłki h musi się zawierać w granicach (hmin,hmax), co określają poniższe wzory:
hmin = 11,8*(Vp/R) - (s/g)*apdop hmax = 11,8*(Vt/R) + (s/g)*atdop gdzie: Vp - maksymalna prędkość pociągów pasażerskich
Vt - maksymalna prędkość pociągów towarowych
apdop - dopuszczalne przyśpieszenie niezrównoważone w przypadku pociągów pasażerskich
atdop - -//- w przypadku pociągów towarowych
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)