Problemy zarządzania łańcuchem dostaw

Nasza ocena:

3
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1078
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Problemy zarządzania łańcuchem dostaw - strona 1 Problemy zarządzania łańcuchem dostaw - strona 2

Fragment notatki:

Problemy zarządzania łańcuchem dostaw : Przejrzystość :
Zadania zarządzania łańcuchem dostaw
Koordynacja działań
Monitorowanie zapasów
Ograniczenie niepewności
Redukcja zapasów bezpieczeństwa
Ograniczenie zakupów na zapas Zapasy :
Koordynacja poziomu zapasów (poziomu przepływu) dla ograniczenia kosztów i nakładów na zapasy
Wymiana informacji o oczekiwanym popycie, o zamówieniach, harmonogramach produkcji itd.
Ogranicza niepewność i prowadzi do zmniejszenia zapasów bezpieczeństwa Bariery :
Opory przedsiębiorstw w wymianie strategicznych informacji,
Obawy, że konkurencja zdobędzie za dużo informacji i zmniejszy się przewaga konkurencyjna Ceny Produktu wraz z kosztami wyładunku :
Stanowi kryterium optymalizacji łańcucha odstaw
Łączy koszt faktycznie ponoszony przez klienta w miejscu gdzie produkt będzie użytkowany (konsumowany) Powszechne podejście :
Koncentracja przedsiębiorstw na zewnętrznych kosztach
Brak świadomości, że relacje z otoczeniem lub klientami wpływają na dostateczną cenę produktu wraz z kosztami wyładunku
Niedostarczenie dostawcom informacji o planowanych terminach dostaw
Dopuszczenie (wymuszenie) zakupów klientów w dużych ilościach towaru prowadzące do zwiększenia kosztów utrzymania zapasów
Przerzucanie kosztów zapasów na kolejnych pośredników i na ostatecznego odbiorcę Podział ryzyka :
Dzielenie się informacjami - kluczowy czynni sukcesu łańcucha dostaw Bariery :
Dostawcy lub klienci mają do czynienia z konkurentami producenta
Uczestnictwo w danym łańcuchu dostaw wymaga wspólnego ponoszenia ryzyka
Koncepcje podziału ryzyka z usługodawcami logistycznymi
Zagwarantowanie im pewnej wielkości obrotów w określonym przedziale czasu
Wspólne inwestowanie w aktywa przedsiębiorstwa Projektowanie w łańcuchu dostaw :
Rozwijanie strategii JIT prowadzi do wejścia dostawców w skład zespołów służących fachową pomocą w fazie rozwojowej nowych modeli aut Klienci biorą udział w internetowych wywiadach grupowych i wypełnianiu kwestionariuszy ankietowych
Dealerzy odgrywają większą rolę w projektowaniu i innych rozwiązaniach w obsłudze klienta dostarczając niezbędnych informacji zwrotnych zadowoleniu klientów Sojusze :
Sojusze strategiczne i partnerstwo z dostawcami z przewoźnikami, z usługodawcami logistycznymi (third-party-providers)
W wyniku rozwoju strategii JIT firmy zmniejszają liczbę dostawców, ale zacieśniają współpracę dla osiągnięcia celów w zakresie kosztów i jakości
Ograniczenie liczby dostawców i przewoźników
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz