Preferencje na rynku past do zębów wśród studentów

Nasza ocena:

5
Pobrań: 1344
Wyświetleń: 8736
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Preferencje na rynku past do zębów wśród studentów - strona 1

Fragment notatki:

Jest to projekt na zaliczenie ćw z dr inż. Dariuszem Cichoniem. Zajęcia odbywają się na Akademii Górniczo-Hutniczej im. S. Staszica w Krakowie.

Notatka składa się z 55 stron w formacie .doc, a jej temat to: badanie marketingowe rynku past do zębów oraz preferencji jakie występują na tym rynku wśród osób młodych. Zawiera źródła wtórne jak i ankietę wraz z analizą. Ponadto notatka porusza zagadnienia takie jak: wprowadzenie, analiza rynku wtórnego, opis rynku, miany zachodzące na rynku past do zębów oraz zdarzenia mające na nie wpływ, sytuacja rynkowa past do zębów, wielkość rynku, sprzedaż, udział poszczególnych marek, konkurencyjność, macierz bcg, cykl życia produktu, logo najczęściej wybieranych marek past do zębów, reklamy past do zębów, reklamy wybranych marek past do zębów, reklamy blend-a-med., reklamy cologate, reklamy elmex, wydatki na reklamę wybranych marek past do zębów, opis wiodących koncernów produkujących pasty do zębów, procter&gamble, opis kilku produktów z linii past do zębów, pollena -ewa, opis kilku produktów z linii past do zębów, wybór i opis rynku docelowego, badanie rynku docelowego, itp. a także podsumowanie.

Notatka pozwoli na usystematyzowanie i uzupełnienie wiedzy z przedmiotu Badania marketingowe. Pozwoli na przygotowanie się do zajęć i egzaminu.


Badanie Marketingowe
Rynek past do zębów
Spis treści
Wprowadzenie 4
Analiza rynku wtórnego 4
.Opis rynku 4
2.1.1. Zmiany zachodzące na rynku past do zębów oraz zdarzenia mające na nie wpływ 5
.Sytuacja rynkowa past do zębów 7
2.2.1. Wielkość rynku, sprzedaż 7
2.2.2. Udział poszczególnych marek, konkurencyjność 8
2.2.3. Macierz BCG 9
2.2.4. Cykl życia produktu 10
2.2.5. Logo najczęściej wybieranych marek past do zębów 11
3. Reklamy past do zębów 12
3.1. Reklamy wybranych marek past do zębów 12
3.1.1. Reklamy Blend-a-med. 12
3.1.2. Reklamy Cologate 12 3.1.3. Reklamy Elmex 13
3.2. Wydatki na reklamę wybranych marek past do zębów 13
4.Opis wiodących koncernów produkujących pasty do zębów 14
4.1 Procter&Gamble 14
4.1.1. Opis kilku produktów z linii past do zębów 14
4.2. Pollena -Ewa 16
4.2.1. Opis kilku produktów z linii past do zębów 16
4.3. Ziaja 18
4.3.1. Opis kilku produktów z linii past do zębów 18
4.4. Unilever 18
4.4.1. Opis kilku produktów z linii past do zębów 18
4.5. Colgate-Palmolive 19
4.5.1. Opis kilku produktów z linii past do zębów 20
5. Segmentacja rynku 22
5.1. Ze względu na działanie 22
5.2 Segmentacja ze względu na problemy z zębami 23
5.3. Ze względu na opakowania 23
5.4 Ze względu na wiek 24
5.5 Segmentacja ze względu na korzyści 24
6. Rynek docelowy 25
6.1. Wybór i opis rynku docelowego 25
7. Badanie rynku docelowego 28
7.1 List przewodni 28
7.2 Treść pytań ankiety i analiza uzyskanych odpowiedzi 29
8. Podsumowanie 46
8.1 Wnioski 46
8.2 Błędy 49
8.3 Trudności w czasie realizacji projektu 50
8.4. Nasze opinie o rynku 51
9. Załączniki 52
8.1 Ankieta pierwotna 52
8.2 Ankieta poprawiona 54
1.Wprowadzenie
Celem naszego badania marketingowego jest zebranie informacji o rynku past do zębów, dokonanie jego analizy. Zbadamy preferencje konsumentów, którzy dokonują zakupu na tym rynku. Pozwoli nam to, dowiedzieć się jakie pasty do zębów są najczęściej kupowane

(…)

… wybielanie.
Wprowadzenie na rynek- innowacyjnej pasty- Signal Anti-Age przeznaczonej dla dojrzałych konsumentów. Pasta ta pomaga zwalczać pięć oznak starzenia się zębów i dziąseł (cofanie się dziąseł, erozję szkliwa, utratę bieli, podrażnienie dziąseł oraz nadwrażliwość zębów).
P&G w Blend-a-Med pro ekspert wprowadza związek cyny. Pasta ta ma sobie radzić z wieloma problemami jamy ustnej jak: nadwrażliwość…
… oddech - odświeżają zapach z ust i zapewniają uczucie świeżości. Wskazane szczególnie dla palaczy. Pasty przeciw próchnicy - sprzyjają odbudowie szkliwa, skutecznie je remineralizując oraz przywracają naturalne PH jamy ustnej. Posiadają w swoim składzie fluor i aminofluorki co pozwala zapobiegać próchnicy Pasty, które opóźniają starzenie zębów i czyszczą protezy .Na rynku zaczęły się pojawiać pasty, które usiłują zatrzymać młodość naszych zębów. Zawierają one kompleksy minerałów, które nie tylko odbudowują szkliwo, ale i zapobiegają procesowi starzenia się zębów. Dodaje się do tych past także witaminę E, która poprawia kondycję dziąseł, a także dzięki niej dziąsła nie cofają się.
Pasty na parodontozę pasty do zębów zawierające składniki łagodzące wszelkie objawy zapalenia dziąseł. Pasty te najczęściej zawierają zioła, jakimi są: szałwia, rumianek, aloes, lub eukaliptus. Na rynku kupimy pasty a z alantoiną, metronidazolem, a także chlorheksydyną.
5.2 Segmentacja ze względu na problemy z zębami
Są ludzie, którzy nie mają żadnych problemów ze zdrowiem jamy ustnej i możemy im tylko pozazdrościć, ale są i tacy, którzy borykają się z pewnymi problemami. Nie wszyscy mają takie same - dla dzieci, które z reguły…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz