Prasa niedzielna w Wielkiej Brytanii

Nasza ocena:

3
Pobrań: 119
Wyświetleń: 714
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Prasa niedzielna w Wielkiej Brytanii - strona 1 Prasa niedzielna w Wielkiej Brytanii - strona 2 Prasa niedzielna w Wielkiej Brytanii - strona 3

Fragment notatki:

Prasa niedzielna w Wielkiej Brytanii Prasa niedzielna, zwana tez prasą dnia siódmego, to zjawisko charakterystyczne dla brytyjskiego systemu medialnego.
„News of the Wor l d” „News of the World” to brytyjska gazeta bulwarowa, wychodząca w każdą niedzielę. Jest wydawana w formacie tabloidowym. Należy do News Corporation, koncernu medialnego Australijczyka Ruperta Murdocha. Jest uważana za niedzielne wydanie „The Sun”, gazety należącej do tego samego właściciela. Gazeta skupia się na plotkach z życia gwiazd i szokujących historiach z życia zwykłych ludzi. Na stronie internetowej gazety można się przeczytać m.in. o rozwodzie córki Boba Geldofa, po zaledwie 96 dniach pożycia małżeńskiego (sic!), sekretach najnowszej dziewczyny Ronalda czy o biednej kobiecie uzależnionej od seksu, która spała z ok. tysiącem mężczyzn. Jak łatwo zauważyć tematem przewodnim tego tytułu jej seks i wszystkie jego pochodne. Z tego powodu „News of the World” często nazywane jest „Sex'n'Scandal weekly”, „News of the screws” lub “Screws of the World”. Sprzedaje się w średnim nakładzie 3.445.459tygodniowo (dane z 2006 r.), co czyni go najlepiej sprzedającą się angielskojęzyczną gazetą na świecie. Były redaktor naczelny Andy Coulson zrezygnował ze stanowiska w związku z aferą dotyczącą podsłuchiwania prywatnych rozmów książąt Williama i Harry'ego. Wziął tym samym na siebie odpowiedzialność za występek swoich podwładnych Clive'a Goodmana i Glenna Mulcaire'a. Obecnie gazeta zarządza Colin Myler, który wcześniej pracował w „Sunday Mirror” i „New York Post”. Najsławniejsi pracownicy gazety to Neville Thurlbeck (głowny odpowiedzialny za aferę związaną z Davidem Beckhamem) i Mazher Mahmood, znany jako Fałszywy Szejk.
Gazeta została założona 1.10. 1843 r. przez Johna Browne Bella. W tym czasie kosztowała zaledwie 3 pensy i była tym samym najtańszym ówcześnie tytułem, skierowanym do klasy robotniczej. Tematyka XIX-wiecznych wydań gazety nieznacząco różniła się od tych współczesnych. Motto „News of the World” brzmi „All human life is there”. Rupert Murdoch przejął tytuł w 1969 r.
„News of the World” jako kontrowersyjna gazeta bulwarowa często bierze udział w sprawach sądowych. Najciekawsze z nich to:
- sprawa związana z artykułem o romansie Davida Beckhama z jego asystentka Rebeccą Loos (2005)
- w kwietniu 2006 piłkarz Wayne Rooney dostał 100.000 funtów odszkodowania za to, że gazeta opublikowała nieprawdziwe doniesienia na temat tego, że bije swoją dziewczynę Coleen
- w czerwcu tego samego roku inny piłkarz Ashley Cole dostał również 100.000 funtów odszkodowania za publikacje wg której miał używać telefonu komórkowego jako zabawki w gejowskiej orgii
- w lipcu 2006 szkocki polityk Tommy Sheridan wyrokiem sądu dostał 200.000 funtów, ponieważ ukazał się artykuł na temat jego romansu, uczestnictwa w orgiach i uczęszczania do klubu swingersów; gazeta odwołała się od decyzji sądu i nie chce wypłacić odszkodowania


(…)

…, które inaugurowało akcję były umieszczone rozbierane zdjęcia Kerry Katona, byłej członkini zespołu Atomic Kitten. Fotografie były zrobione, kiedy kobieta była 16-latką.
„Mail on Sunday”
Została założona przez Lorda Northclife'a w w1982 r. Jest drugą najlepiej sprzedającą się brytyjska gazetą po „News of the World”, jest wydawana w formacie tabloidowym. Obecnie tytuł należy do Daily Mail and General Trust, podobnie jak jej starsza siostra Daily Mail.
Początkowo „Mail on Sunday” miał uzupełniać codzienne wydania „Daily Mail”. Na stronie tytułowej pierwszego numeru z 2 maja 1982 r. ukazał się materiał na temat zbombardowania przez RAF Portu Stanley na Falklandach. Tytuł nie odniósł spodziewanego sukcesu. Przewidywano, że sprzeda się w nakładzie ok. 1.25 miliona tymczasem po sześciu tygodniach osiągnął zaledwie 700 tys…
… edukacyjne dla szkół. Obecnie archiwa są dostępne również w Internecie.
The Independent on Sunday”
Podążając za trendami na brytyjskim rynku medialnym gazeta „The Independent” również zaczęła publikować, inne od codziennych. wydanie niedzielne. Charakteryzuje się ono większą ilością artykułów, regularnymi dodatkami i wieloma podsekcjami. Nosi żartobliwe przezwisko Sindy. Jest wydawany w formacie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz