To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PR na początku XXI wieku:
Era komunikacji dwustronnej (rozwój nowych mediów): Sieci kablowe, komórki, SMS-y, faksy, skanery, internet.
Działalność PR stała się integralną częścią sposobów działania firm. Ponad 70% zawartości przeciętnego dziennika w USA jest rezultatem działań PR-owcó.
Przyczyny rozwoju branży (2000 r. wzrost 7% dochodów).
popyt na specjalistów w związku z powstawaniem firm branży technologii informacyjnej
firmy walczą o tożsamość i zauważanie
outsourcing - ściąganie najlepszych pracowników do firm (też zadanie dla PR-owców)
W związku z tym, że organizacje i instytucje poddawane są coraz większej presji muszą wyprzedać o kilka kroków tempo zmian (do tego potrzebują PR-u).
Czynniki kształtujące otoczenie PR.
Starzenie się społeczeństwa - „baby boomers” są grupą posiadającą coraz więcej dochodów.
Nowa rzeczywistość rynku pracy - potrzeba sprawnej komunikacji wewnętrznej.
Wyzwania przed PR-em:
Stosowanie zindywidualizowanego podejście - segmentacja - więc komunikowanie zindywidulaizowanego podejścia - segmentacja - więc komunikowanie zindywiudalizowane.
Kreatywność
Rosnąca specjalizacja - muszą być ekspertami w kontaktach z mediami, ale też z konsumenteami i inwestorami Globalizacja - rozwój firm i umiędzynarodowienie mediów powoduje internacjonalny zasięg działań
Orientacja na badania / efekty - konieczność umiejętności badania relacji społęcznych.
Feminizacja zawodu - coraz więcej kobiet
Spodziewamy się powstania firm kształcących liderów w PR-ze - kształtujących później liderów politycznych
PR-owcy mają się stać strażnikami reputacji swoich pracodawców.
Obecny PR jest umiędzynarodowiony - ze względu na rozwój demokratyzacji i rozwój transnarodowych korporacji. PR najlepiej rozwinięty jest w USA, Kanadzie, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Australii. Duży potencjał jest w Ameryce Łacińskiej, Azji, Europie Środkowo-Wschodniej i Wschodniej. Obecnie PR-owiec musi doradzać w sprawach niematerialnych.
Najważniejszą zasadą PR-u jest:
mówienie prawdy
wiedza o komunikowaniu
znajomość swojej branży
odwaga cywilna w kontaktach z pracodawcą.
Etyka (pytanie: „Czy to co robimy jest słuszne”)
Wyzwaniem jest jak najlepsza i najskuteczniejsza komunikacja. Czynniki ewolucji PR:
Wolne i otwarte społeczeństwo demokratyczne
Rozwój dużych instytucji
Rosnący poziom zmian, konfliktów i konfrontacji w społeczeństwie
Zwiększona świadomość w zróżnicowaniu ludzi na całym świecie jako rezultat postępu technicznego.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)