Logistyka w przedsiębiorstwie - strona 11

note /search

Centrum logistyczne-definicja

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Logistyka w przedsiębiorstwie
Pobrań: 140
Wyświetleń: 819

Centrum logistyczne- obiekt przestrzenno-funkcjonalny z infrastrukturą i organizacją w którym realizowane są usługi logistyczne. Rolą centrum logistycznego jest tworzenie wartości dodatkowej w przepływie dóbr i usług oraz łagodzenie i ...

Kanał dystrybucji - definicja

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Logistyka w przedsiębiorstwie
Pobrań: 28
Wyświetleń: 665

Kanał dystrybucji: Kanał dystrybucji-oznacza liczbę i kolejność występowania pośredników na drodze przesuwania produktów od wytwórcy do ostatecznego nabywcy, Kanał dystrybucji- grupa wzajemnie powiązanych przedsiębiorstw, instytucji, agencji, które kierują przepływem produktów od producentów do n...

Klasyfikacja centrów logistycznych

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Logistyka w przedsiębiorstwie
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1092

Klasyfikacja centów logistycznych: a). Według promienia oddziaływania i wielkości -centa o charakterze międzynarodowych , ich wielkość od 100 hektarów promień oddziaływania od 500 km. -centra regionalne- o powierzchni od 50ha do 100ha, promień oddziaływania od 50km -centra lokalne- powierzchnia ...

Przyczyny utrzymania zapasów w przedsiębiorstwsie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Logistyka w przedsiębiorstwie
Pobrań: 609
Wyświetleń: 2345

PRZYCZYNY UTRZYMANIA ZAPASÓW: Do podstawowych przyczyn utrzymywania zapasów w przedsiębiorstwie należy zaliczyć: poprawę obsługi klienta umożliwienie osiągnięcia korzyści skali w sferze zaopatrzenia i transportu zabezpieczenie przed zmianami cen ochrona przed nagłymi zmianami popytu i czasu real...

Rodzaje zapasów w przedsiębiorstwie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Logistyka w przedsiębiorstwie
Pobrań: 168
Wyświetleń: 1022

RODZAJE ZAPASÓW: Zapasy w przedsiębiorstwie można podzielić na poszczególne grupy: zapasy w sferze zaopatrzenia do których zaliczane są surowce, półfabrykaty obcej produkcji, części zamienne, paliwo, opakowania itp. zapasy w sferze produkcji, zaliczane są do tej grupy produkty pochodzące z produk...

Wymogi stawiane centrom logistycznym

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Logistyka w przedsiębiorstwie
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1813

Wymogi stawiane centrom logistycznym: -multimodalność ( dostęp do co najmniej dwóch gałęzi transportu np. kolej i transport samochodowy) -wielofunkcyjność (szeroki zakres świadczonych usług) - ogólna dostępność (oferowanie usług dla wielu podmiotów) - funkcja integracyjna (stwarzanie korzystnyc...

ZAPASY

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Logistyka w przedsiębiorstwie
Pobrań: 21
Wyświetleń: 609

ZAPASY: Szacuje się, że globalne koszty gromadzenia i utrzymania zapasów (obok kosztów transportu), należą do największych, a ich udział w całości kosztów logistycznych wynosi 80-90%. Podstawowym celem logistyki zapasów jest zapewnienie dostępności surowców, materiałów, produktów i wyrobów gotowych...

Cechy pojęcia logistyki

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Logistyka w przedsiębiorstwie
Pobrań: 0
Wyświetleń: 1071

Cechy pojecia logistyki -transformacja czasowo -przestrzenna przedmiotu przepływów -integracja funkcji zarzadzania (planowanie sterowanie , org. i kontroli) z czynnosciami i procesami w sferze przepływu towarów, -przyporządkowanie przepływów inf przepływą towarów -orientacja na kryterium efektó...

Jakość logistyczna dostaw - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Logistyka w przedsiębiorstwie
Pobrań: 21
Wyświetleń: 294

JAKOŚĆ LOGISTYCZNA DOSTAW 1. Cykle procesów cząstkowych 2. Niezawodność dostaw (t, i, q) 3. Kompletność 4. Uszkodzenia 5. Dokumentacja 6. Identyfikacja 7. Tryb zamawiania 8. Monitoring 9. Tryb rozliczeń 10. Jakość informacji (ex ante, ex post) 11. Dogodność odbioru 12. Zakres obsługi pos...

Kanał administrowany - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Logistyka w przedsiębiorstwie
Pobrań: 14
Wyświetleń: 259

Kanał administrowany (administracyjny?) - koordynacja działalności uczestników kanału opiera się na nadrzędności jednego z tych uczestników nad innymi, wynikającej z jego siły ekonomicznej i pozycji na rynku; koordynacja nie wynika z zawartych umów; wszystkie firmy wchodzące w skład takiego kanału p...