Pedagogika - strona 40

note /search

O Komisji Edukacji Narodowej- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 322
Wyświetleń: 2702

„O Komisji Edukacji Narodowej” Tadeusz Mizia Państwowe Wydawnictwo Naukowe Warszawa 1972 r. Wydanie I Nakład 4 + 280 egz. Str.119Czym jest niepodległość i patriotyzm? Na to pytanie odpowie nam autor Tadeusz Mizia w książce pt....

OCENA SZKOLNA A RESPEKTOWANIE praw dziecka- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 105
Wyświetleń: 2723

OCENA SZKOLNA A RESPEKTOWANIE PRAW DZIECKAPEDEGOGIKA WCZESNOSZKOLNASzkoła jest drugim po rodzinie środowiskiem wychowawczym mającym olbrzymi wpływ na całokształt rozwoju dziecka. Dlatego ważne jest, aby nauka szkolna ukierunkowana była na „...

Obniżona sprawność intelektualna- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 35
Wyświetleń: 2744

- obniżona sprawność intelektualna, - negatywne oddziaływanie środowiska domowego, - brak pozytywnej motywacji do nauki, - przewlekłe schorzenia, - brak pełnej dojrzałości szkolnej, - niewłaściwa organizacja i przebieg procesu dydaktycznego, - zaniedbanie pedagogiczne, - paracjalne zaburzenia...

Ocena i jej funkcje w procesie nauczania- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 182
Wyświetleń: 4053

Ocena i jej funkcje w procesie nauczaniaSpis treści: 1. Uzasadnienie ważności wyboru tematu. 2. Proces oceniania wiedzy uczniów. 1. Wyjaśnienie podstawowych pojęć. 2. Funkcja oceny szkolnej. 3. Formy oceny i najczęściej występujące błędy.1.UZASADNIENIE WAŻNOŚCI WYBORU TEMATU Zagadnienie ocenian...

Ocena wiedzy uczniów- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 112
Wyświetleń: 2254

Ocena wiedzy uczniów i formy jej oceniania Zagadnienie oceniania osiągnięć uczniów należy do najgoręcej dyskutowanych we współczesnej dydaktyce. W autorytarnych systemach dydaktycznych przecenia się role oceniania i nadużywa go, wykorzystując przekazywanie informacji o osiągnięciach lub częściej - ...

Ocenianie- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 273
Wyświetleń: 2828

Plan pracy 1. Wstęp 2. Wady oceniania 3. Funkcje kontroli i oceniania. Cele oceniania 4. Ocenianie w procesie nauczania 5. Ocenianie analityczne i holistyczne 6. Wpływ oceniania na motywację 7. Zakończenie 8. BibliografiaWstęp Rola nauczyciela w procesie dydaktycznym jest trudna i złożona...

OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA TEORII WYCHOWANIA- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 245
Wyświetleń: 3794

OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA TEORII WYCHOWANIA teoria wych. stanowi obok dydaktyki element składowy pedagogiki jako nauki. Przedmiotem badań teorii jest teoretyczna nauka o wychowaniu , mimo swego teoretycznego charakteru jest także nauką praktyczną. M...

OGÓLNE ZAŁOŻENIA EDUKACJI- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1736

Rozdział I OGÓLNE ZAŁOŻENIA EDUKACJI Hiszpania jest zdecentralizowanym państwem unitarnym. Oznacza to podział na wspólnoty (regiony) autonomiczne, każda z własnym statutem, parlamentem oraz rządem. Jest siedemnaście autonomicznych wspóln...

OKRES NIEMOWLĘCY- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 189
Wyświetleń: 2331

OKRES NIEMOWLĘCYSystematyczne badania nad niemowlętami zapoczątkował XIX wiek. Inicjatorem jednego z pierwszych badań w tej dziedzinie był Karol Darwin. W 1844 roku odnotowywał on postępy swego nowo narodzonego syna Williama. Pod koniec XIX wieku wyrywkowe obserwacje pojedynczych przypadków dzieci,...

Odkryj i maksymalnie wykorzystaj potencjalne zdolności zarówno własne ...

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1022

,,Odkryj i maksymalnie wykorzystaj potencjalne zdolności zarówno własne jak i swoich podopiecznych" Witold Dobrołowicz Dzisiejsze czasy niosą nowe wyzwanie przed pokoleniem, które dorasta i dojrzewa w środowisku otwartym, pluralistycznym i zmiennym. Jest to też środowisko konkurencyjne, prom...