Politechnika Warszawska - strona 602

Punkt przełączeń - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Kazimierz Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 0
Wyświetleń: 441

Punkt przełączeń: każda chwila czasu w programie sygnalizacji, w której w przynajmniej jednej grupie sygnałowej ulega zmianie przekazywany przez nią sygnał; Przedział przełączeń: przedział czasu w programie sygnalizacji pomiędzy dwoma dowolnymi punktami przełączeń; Faza w programie sygnalizacji: p...

Stan procesu ruchu na skrzyżowaniu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Kazimierz Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 0
Wyświetleń: 350

Stan procesu ruchu na skrzyżowaniu może wpływać na: - długości sygnałów zielonych; - czas cyklu; - kolejność faz; - zestaw realizowanych faz; Sterowanie akomodacyjne wymaga wyposażenia skrzyżowania w detektory ruchu: - punktowe (przejazdu) - rejestruje fakt przejazdu pojazdu nad detektorem; -...

Sterowanie cykliczne - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Kazimierz Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 14
Wyświetleń: 266

Sterowanie cykliczne: - długości sygnałów zielonych wyznaczane na podstawie przeciętnych obciążeń w długich okresach, określanych z danych historycznych; - niezmienna struktura aktualnie realizowanego programu sygnalizacji; - brak możliwości dostosowania do aktualnego obciążenia; - łatwe do wyzn...

Strumień uczestników ruchu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Kazimierz Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 0
Wyświetleń: 294

Strumień uczestników ruchu: grupa uczestników ruchu, którzy przekraczają obszar skrzyżowania w określonym przekroju bądź odcinku drogi w tej samej relacji kierunkowej; Trajektoria strumienia: umowna linia, po której przemieszczają się uczestnicy ruchu tworzący strumień; Punkt wejściowy: punkt prze...

Sygnał sterujący - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Kazimierz Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 0
Wyświetleń: 392

Sygnał sterujący: sygnał świetlny lub akustyczny informujący uczestników ruchu o obowiązujących ich warunkach wkro­czenia w obszar skrzyżowania Sygnał podstawowy: sygnał sterujący informujący uczestników ru­chu o bezwarunkowym zakazie lub warunkowym zezwoleniu na wkraczanie w obszar skrzyżowania; S...

Sygnalizacja - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Kazimierz Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 490

Główny cel sygnalizacji: rozdzielenie w czasie uczestników ruchu pozostających miedzy sobą w konflikcie; Zalety sygnalizacji świetlnej: - uporządkowanie ruchu i ułatwianie jazdy kierowcom; - zwiększenie

Typy sterowania akomodacyjnego - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Marek Kazimierz Buda
  • Sterowanie ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 343

Typy sterowania akomodacyjnego: - częściowa akomodacja: detektory umieszczone tylko na wlotach ulicy podporządkowanej; sygnał zielony jest wyświetlany dla ulicy głównej dopóty, dopóki nie zostanie zarejestrowane zgłoszenie pojazdu na ulicy podporządkowanej; - pełna akomodacja: detektory umieszczon...

Aquaplanning - opracowanie

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 14
Wyświetleń: 308

AQUAPLANNING Zmniejszenie wartości współczynnika przyczepności w trakcie jazdy z wyższymi prędkościami po nawierzchni pokrytej warstwą wody. W trakcie ruchu pojazdu z prędkością v dla opony o szerokości śladu b i grubości warstwy wody hw koniecznym jest zapewnienie następującego wydatku wody odprow...

Drganai swobodne przyczepki - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 0
Wyświetleń: 308

DRGANIA SWOBODNE PRZYCZEPKI 1- OSIOWEJ równanie ruchu sztywność zastępcza k= mg/fst częstość drgań własnych częstość wn. -częstość zależy tylko od statycznej strzałki ugięcia -dla wiekszej wygody jazdy resor powinien mieć duzą strzałkę ...

Hamowanie samochodu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 91
Wyświetleń: 595

HAMOWANIE SAMOCHODU Intensywność hamowania jeśli jest stała, a silnik odłączony od układu napędowego to Droga hamowania droga ta nie obejmuje całej drogi hamowania trk -czas reakcji