Podstawowe typy i ogólny układ konstrukcyjny pojazdów miejskiego transportu publicznego. Podział: 1) Autobusy: * ze względu na przeznaczenie: - autobusy komunikacji publicznej, - autobusy turystyczne, - autobusy szkolne, - autobusy lotniskowe, - autobusy specjalne, * ze względu na rozmiary: - mikrobusy, - minibusy, - klasa midi ( średnie), - klasa maxi (duże), - klasa mega, * ze względu na konstrukcję nadwozia: - klasyczne, - piętrowe, - przegubowe. 2) Trolejbusy, 3) Tramwaje: * klasyfikacja ze względu na obecność napędu i stanowiska motorniczego: - wagony silnikowe, - wagony doczepne, - wagony sterownicze, * ze względu na obecność układów pneumatycznych i hydraulicznych: - całkowicie elektryczne, - niecałkowicie elektryczne ( posiadające instalacje pneumatyczną lub hydrauliczną), * ze względu na kierunki jazdy: - jednokierunkowe, - dwukierunkowe, * ze względu na konstrukcję pudła i układu jezdnego: - jednoczłonowe, - wieloczłonowe, 4) Kolej miejska. Układ konstrukcyjny: niskopodłogowe, średniopodłogowe, wysokopodłogowe, niskowejściowe, wysokopokładowe.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)