podstawowe pojęcia - omówienie - Zarządzanie projektem

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 574
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
podstawowe pojęcia - omówienie - Zarządzanie projektem - strona 1 podstawowe pojęcia - omówienie - Zarządzanie projektem - strona 2

Fragment notatki:

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM
Zarządzanie projektem to proces w którym manager projektu planuje a następnie kieruje
zadaniami zawartymi w projekcie i przydzielonymi do jego realizacji zasobami. Zasoby te, to:
-ludzie
-środki finansowe
-wyposażenie techniczne
-czas
Techniki zarządzania
Zarządzanie projektem wymaga zastosowania różnych technik, dla osiągnięcia zamierzonych
rezultatów w ściśle określonym czasie i przy ściśle określonych, przydzielonych do jego
realizacji zasobach.
Techniki zarządzania-narzędzia mówiące jak osiągnąć cele.
Manager zespołu i inni członkowie zespołu projektowego będą zaangażowani w następujące
czynności:
1.Harmonogramowanie- podział projektu na ciąg zależnych od siebie zadań o określonym
czasie realizacji i przypisanych im zasobach.
2.Organizacja-kierowanie,szkolenie, wspieranie, podejmowanie decyzji, uzyskiwanie
zamierzonych efektów w pracy zespołowej(za wyjątkiem projektów jednoosobowych)
3.Koordynacja-zapewnienie efektywnego złożenia poszczególnych części projektu,
identyfikacja powiązań pomiędzy poszczególnymi obszarami całej pracy
4.Monitorowanie i kontrola-działanie mające na celu eliminację negatywnych dla projektu
skutków zmian wprowadzanych do niego w trakcie realizacji
Strategie projektowania
Istotny wpływ na strategię projektowania ma nie tylko znajomość zagadnień związanych z
konkretnym projektem, ale także szereg systemowych z których najważniejsze to:
1.Ogólne wytyczne wynikające z polityki firmy- istnieje określony zestaw instrukcji
wymaganych przez organizacje prowadzące projekty. Są one tworzone z uwzględnieniem
specyfiki firm.
2.Procedury-są tworzone w celu udostępniania informacji wszystkim zainteresowanym
3.Podstawowe zasady-akceptacja i zrozumienie roli poszczególnych osób w zespołach
roboczych jest podstawowym czynnikiem determinującym właściwą ich pracę.
4.Metody komunikowania i sprawozdawania-są istotne dla realizacji praktycznie każdego
projektu. Jest to bardzo silne narzędzie kontroli.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz