Plan działania i analiza finansowa-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 602
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Plan działania i analiza finansowa-opracowanie - strona 1 Plan działania i analiza finansowa-opracowanie - strona 2 Plan działania i analiza finansowa-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Plan działania oraz analiza finansowa:
Kroki, które zamierzamy przedsięwziąć w ramach rozwoju naszego sklepu oraz środki finansowe, które trzeba będzie wyłożyć na poszczególne etapy realizacji naszych zamierzeń przedstawiają się następująco:
1. Rozpoczęcie działalności
• Na początek zatrudniamy 3 pracowników: Miesięczna pensja każdego z nich wynosi 1800zł netto, natomiast kwota brutto wynagrodzenia wraz z doliczonymi składkami, które my jako pracodawcy poniesiemy, wynosi w przybliżeniu 3004zł miesięcznie na pracownika, natomiast w skali roku 36054zł. W przeliczeniu na trzech pracowników kwota wynagrodzenia rocznie wyniesie 108162zł.
• 3 sklepy:
Nasze sklepy pod względem wielkości zajmują powierzchnię 60 m^2, 75m^ oraz 65m^2. Każdy z lokali na początku musiał zostać przystosowany do naszej działalności i przeszedł remont. Jednorazowy koszt tego przedsięwzięcia wyniósł 50 000zł.
Miesięczny czynsz za wynajem wszystkich trzech powierzchni wraz z wszelkimi opłatami(prąd, woda, gaz, ogrzewanie) wynosi w sumie 7 000zł. Rocznie jest to kwota rzędu 84 000zł.
• Szkolenia pracowników:
Koszt poniesiony na podniesienie kwalifikacji naszych pracowników wyniósł 2 000zł.
• Wyposażenie sklepu:
Koszt wyposażenia wszystkich trzech sklepów to 50 000zł. W cenę wliczona jest m.in. kasa fiskalna z drukarką, regały, meble sklepowe oraz chłodnicze.
• Asortyment:
Sklepy należało zatowarować przed otwarciem, koszt tego wyniósł 22 000 zł (jednorazowo). • Koszty dostaw:
Produkty są do nas dostarczane w ramach korzystnych umów z producentami, miesięczny łączny koszt dostaw jest zmienny, w granicach 400zł. Zamówienia będą dostarczane również naszymi własnymi samochodami.
• Szyld i baner sklepu:
Koszt to 500zł.
• Koszty rozpoczęcia działalności gospodarczej:
Zakładając działalność gospodarczą należy liczyć się z następującymi kosztami: a) opłaty rejestracyjne: skarbowe w Urzędzie Skarbowym ok. 170zł, wyrobienie pieczątki 30zł, otworzenie konta bankowego - 0zł w MBanku;
b) opłaty założenia działalności: zalicza się do nich koszty zakupu potrzebnych materiałów, wyposażenia np. komputera, drukarki, koniecznych artykułów, założenie linii telefonicznej, podłączenie internetu, zlecenie zaprojektowania i stworzenia strony internetowej, zaprojektowanie wizytówek (80zł - 1000szt.). Ogólnie opłaty te szacujemy na 9000zł (gł. zakup komputerów).
c) koszty prowadzenia działalności - są to m.in. miesięczne składki ZUS (podstawa wynosi: 415,80 zł): są to składka zdrowotna - 243,39 zł,, ubezpieczenie emerytalne - 81,16 zł (tj. 19,52% podstawy), ubezpieczenie rentowe - 24,95 zł (tj. 6% podstawy), ubezpieczenie chorobowe - 10,19 zł (tj. 2,45% podstawy), ubezpieczenie wypadkowe - 6,94 zł (tj. 1,67% podstawy). Do kosztów prowadzenia działalności można jeszcze zaliczyć: opłaty za telefon (abonament lub doładowania), opłaty za Internet, opłaty za prowadzenie konta bankowego, opłaty za przelewy bankowe odsetki od kredytów i pożyczek bankowych, zakup, koszt usług reklamowych, pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych, wydrukowania wizytówek, ulotek, ubezpieczenie lokalu lub środków trwałych, monitoring i ochrona lokalu, czynsz lub wynajem, opłaty za energię elektryczną, cieplną, wodę użytkową, wynagrodzenie pracowników.


(…)

…, zatrudnienie grafika ok.100 zł, zatrudnienie programisty ok. 300 zł i Webmastera ok. 100 zł, odnawianie domeny co rok - ok. 100 zł - i odnawianie serwera www co rok od 100 zł. • Udział w targach - ok. 1000zł rocznie
Ankiety - umieszczane na naszej stronie internetowej
3. Rozpoczęcie działalności sklepu internetowego • Koszt stworzenia witryny - jak wyżej: projekt oraz wykonanie strony ok. 500zł
• Koszt…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz