Wymień znane tobie środki oznakowania pionowego : Koncesjonowane -metalowy podkład ,farby pigmentowe(aluminiowe są 2 razy droższe od ocynkowanych )
Odblaskowe -wykorzystujemy odbicia : a) zwierciadlane b) rozproszone c) odblaskowe to wykorzystujemy
Stosujemy kilka rodzajów folii na podkładzie aluminiowym: a) folia I generacji używane na drogach zamiejskich III kl b) folia II generacji (regulowana struktura mikro kulek) c) folia III generacji (mikro kulki rozmieszczone nieregularnie w regularnej strukturze) używane na autostradach .
Podświetlane -powinny zawierać wysokiej klasy uszczelki odpornych na czynniki klimatyczne biologiczne ,muszą zawierać odwodnienie , zasilanie 220v .Od tych znaków powoli się odchodzi koszt od 90-350zł
O zmiennej treści -w miejscach gdzie wymagana częsta zmiana organizacji ruchu . Wyróżniamy znaki :żaluzjowe (dwa stany jest informacja albo nie albo dwa stany ) Obrotowe -trójkątne pryzmy wymagane aby były szczelne Roletowe- wewnątrz znaku przewijają się kolejne znaki Z wyświetlaczami diodowymi i światłowodowe - diodowe 2-3 stany , światłowodowe -strzałki nad jezdniami
Wyświetlacze prędkości - można podzielić na : a) listwowe (mechaniczne) b) mozaikowe ,segmentowe c) komory sygnalizatorów . Wszystkie powinny posiadać od 4-8 stanów a ich zmiany nie mniejsze niż 5km/h Specjalnego znaczenia -znaki kasetowe (podobnie do podświetlanych ) dotyczą głównie przejść dla pieszych .
Inne gabaryty , dodatkowe podświetlenie (żółta pulsująca lampa ) .Znaki te powinny być w łatwy sposób interpretowane przez kierowców .Można podzielić na a) znaki wyoblone widoczne z trzech stron b)znaki bezpiecznej prędkości (autostrady) c) powtarzacze znaków pionowych umieszczane na jezdni z taśmy perforowanej
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)