Optymalizacja sieci transportu pod kątem minimalizacji kosztu transportu - projekt

Nasza ocena:

5
Pobrań: 35
Wyświetleń: 658
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Optymalizacja sieci transportu pod kątem minimalizacji kosztu transportu - projekt - strona 1 Optymalizacja sieci transportu pod kątem minimalizacji kosztu transportu - projekt - strona 2 Optymalizacja sieci transportu pod kątem minimalizacji kosztu transportu - projekt - strona 3

Fragment notatki:

Akademia Górniczo-Hutnicza
im. Stanisława Staszica w Krakowie
Metody organizacji
Temat: Optymalizacja sieci transportu pod
kątem minimalizacji kosztu transportu
dystrybucji węgla.
a
Wykonali:
ZiIP IV, gr. 2
Założenia do projektu:
Trzy kopalnie położone w różnych miastach zaopatrują w węgiel pięć elektrociepłowni na
terenie kraju. Każda z kopalń K1, K2, K3 ma określoną zdolność produkcyjną odpowiednio:
2300, 3450, 2760 jednostek produkcji (np. wagonów węgla) w jednostce czasu.
Zapotrzebowanie elektrociepłowni E1, E2, E3, E4, E5 na węgiel w jednostce czasu wynosi
odpowiednio: 1840,1380, 1610, 1150, 2070 jednostek.
Koszty transportu jednej jednostki węgla z poszczególnych kopalń do odpowiednich
elektrociepłowni przedstawia Tabela.
E1
E2
E3
E4
E5
K1
4,3
3,3
5,3
6,3
9,3
K2
7,3
11,3
7,3
7,3
12,3
K3
7,3
8,3
3,3
9,3
4,3
Przeprowadź optymalizację sieci transportowej pod kątem minimalizacji kosztu transportu.
Warunek konieczny
Zdolność produkcyjna kopalń
Zp=2300+3450+2760=8510
Suma zapotrzebowania wszystkich kopalń
Zap=1840+1380+1610+1150+2070=8050
Warunek konieczny
ZP

Zap.
8510
8050
Suma zdolności produkcyjnych kopalń jest większa od sumy zapotrzebowania wszystkich
elektrociepłowni wiec warunek konieczny jest spełniony.
Koszty transportu.
E1
E2
E3
E4
E5
K1
4,3
3,3
5,3
6,3
9,3
K2
7,3
11,3
7,3
7,3
12,3
K3
7,3
8,3
3,3
9,3
4,3
Tabela 1.
E1
E2
E3
E4
E5

S
K1
1840
460
6
7
15
10
2300
K2
-5
920
1610
920
10
2
3450
K3
-7
-5
-6
230
2070
460
2760

1840
1380
1610
1150
2070
Koszt całkowity =
K1E3
49335
5,3
K1E4
6,3
K1E5
K1E2
-3,3
K2E2
11,3
K2E3
-7,3
K1E2
-3,3
K2E2
11,3
K2E4
K1S
K1E2
-3,3
K1E2
-3,3
K2E2
11,3
K2E2
11,3
-7,3
K2E4
-7,3
K2E4
-7,3
7
K3E4
9,3
K3E4
9,3
K3E5
6
9,3
-4,3
K3S
0
15
K2E1
7,3
K2E5
12,3
K2S
0
K2E2
-11,3
K2E4
-7,3
K2E4
-7,3
K1E2
3,3
K3E4
9,3
K3E4
9,3
K1E1
-4,3
K3E5
-4,3
K3S
0
-5
10
2
K3E1
7,3
K3E2
8,3
K3E3
3,3
K1E1
-9,3
K3E2
-9,3
K2E3
-7,3
K1E2
7,3
K2E4
7,3
K2E4
7,3
K2E2
-11,3
K3E4
-11,3
K3E4
-9,3
K2E4
3,3
K3E4
-4,3
-7
-5
-6
0
10
Koszty transportu.
E1
E2
E3
E4
E5
K1
4,3
3,3
5,3
6,3
9,3
K2
7,3
11,3
7,3
7,3
12,3
K3
7,3
8,3
3,3
9,3
4,3
Tabela 2.
E1
E2
E3
E4
E5

S
K1
1840
460
6
7
9
4
2300
K2
-5
920
1380
1150
4
-4
3450
K3
-1
1
230
0/6
2070
460
2760

1840
1380
1610
1150
2070
Koszt całkowity =
K1E3
K2E3
K2E2
K1E2
5,3
-7,3
11,3
-3,3
6
47955
K1E4
K2E4
K2E2
K1E2
6,3
-7,3
11,3
-3,3
7
K1E5
9,3
K1S
K1E2
-3,3
K1E2
-3,3
K2E2
11,3
K2E2
11,3
K2E3
-7,3
K2E3
-7,3
K3E3
3,3
K3E3
3,3
K3E5
-4,3
K3S
0
9
K2E1
7,3
K2E5
12,3
K2S
0
K2E2
-11,3
K2E3
-7,3
K2E3
-7,3
K1E2
3,3
K3E3
3,3
K3E3
3,3
K1E1
-4,3
K3E5
-4,3
K3S
0
4
-5
-4
K3E1
7,3
K3E2
8,3
K3E4
9,3
K3E3
-3,3
K3E3
-3,3
K3E3
-3,3
K2E3
7,3
K2E3
7,3
K2E3
7,3
K2E2
-11,3
K2E2
-11,3
K2E4
-7,3
K1E2 ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz