To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Niemiecka prasa kobieca - ogólna charakterystyka 1. Wstęp Kobiece czasopisma na całym świecie to bardzo dobry interes. Przynoszą duże dochody, ponieważ są doskonałym nośnikiem dla reklamy kosmetyków, detergentów, parafarmaceutyków, artykułów gospodarstwa domowego itd. Kobiety czytają więcej niż mężczyźni, są bardziej podatne na reklamę, a przy tym to one najczęściej zarządzają domowymi budżetami. W Niemczech wydawcy mają do zdobycia aż 34 miliony potencjalnych czytelniczek.
2. Charakterystyka rynku pras y kobiecej w Niemczech Według danych Verband Deutscher Zeitschriftenverleger, czyli Związku Niemieckich Wydawców Czasopism w Niemczech ukazuje się ok. 70 magazynów dla kobiet. Z czego blisko jedną trzecią można zaliczyć do prasy poradnikowej. Przy czym w pozostałych tytułach również można zaobserwować silną tendencję do rozbudowy części poradnikowej.
Choć tytułów jest tak dużo, to treściowo i tematycznie są one do siebie bardzo podobne. Poruszają tematy miłości, seksu, pielęgnacji urody, mody, dostarczają plotek o życiu gwiazd sceny, biznesu i sportu. Obok tego czytelniczka znajdzie porady prawne, pedagogiczne, psychologiczne, dot. tego jak radzić sobie z kłopotami w małżeństwie i rodzinie, we współżyciu z sąsiadami i współpracownikami. Zawierają też przepisy kulinarne, porady dotyczące organizacji gospodarstwa domowego, rozrywki i relaksu. Różnice pomiędzy nimi polegają na stylu, formie, kolejności prezentowanych zagadnień. Często tytuły prasy kobiecej mają podobny format i szatę graficzna, objętość, kompozycję i stronę tytułową.
Profesor Ewa Stasiak - Jazukiewicz dzieli je na pisma o typie klasycznym ,w których odnajdujemy pełne niezbędne informacje( Brigitte, Fure Sie), po drugie magazyny mody (Burda Moden, Neue Moden), wszelkie poradniki(Anna), czasopisma rozrywkowe (Neue Blatt) i pisma społeczne np.(Emma)
Ukazują się głownie jako tygodniki, dwutygodniki i miesięczniki.
Rynek czasopism kobiecych w Niemczech należy od lat do najbardziej dynamicznych segmentów prasy. To powoduje, ze nowe pisma z wielkim problemami pozyskują czytelniczki. Gdy tylko tytuły przestają spełniać oczekiwania finansowe, wydawcy je zawieszają albo nawet likwidują Dziś o sukcesie pisma decyduje skierowanie go do konkretnej grupy osób i taka tendencję obserwujemy na niemieckim rynku prasy kobiecej.
Do najbardziej poczytnych tytułów prasy niemieckiej w 2004 roku należały:
Bild der Frau - 1 186 437 sprzedanych egzemplarzy
Brigitte - 771 281
Tina - 700 201
Frau und Muter - 653 543
Frau im Trend - 632 402
Tytuły, o który warto wiedzieć:
I. Klasyczne poradniki, upodabniające się do pism lifestylowych
(…)
…, a także reportaży dot. nowych osiągnięć. Prawie zawsze w tytule pokazują się artykuły dot. diet. Od sierpnia ma nowy laout i zwiększoną ilość stron. Redaktorem naczelnym jest Sandra Imoor. Cena 0,85 eurocentów.
Tina - tytuł wydawany przez Bauer Verlagsgruppe; nakład 700 000 egzemplarzy, cena 1,25 euro, tygodnik; cieszy się ogromną popularnością ze względu na doskonałe połączenie finansowych wskazówek z rozrywką…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)