Nauczanie - technika fabuła z "kubka"

Nasza ocena:

3
Pobrań: 574
Wyświetleń: 2989
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Nauczanie - technika fabuła z Nauczanie - technika fabuła z Nauczanie - technika fabuła z

Fragment notatki:

Sobiera_ska. Notatka składa się z 3 stron.
TECHNIKA FABUŁA Z "KUBKA" (klasa III) Inspiruje dziecko do podjęcia czynności twórczych.
Rozwija umiejętności: kojarzenia faktów, logicznego myślenia, układania zdań, krótkich opowiadań, uzupełniania zakończenia itd.
TEMAT Układamy niesamowite opowiadanie Materiały Zestaw "kubeczków" z napisami: postacie, fabuła, miejsce akcji, cechy, komplikacje
Karteczki z rozmaitymi informacjami
Przebieg Rozmowa z uczniami na temat: Co znajduje się na stole? Przekazanie ogólnych informacji, co znajduje się w każdym kubeczku.   Uwagi metodyczne Do kubeczka z napisem postacie włóż przygotowane karteczki z fabułą postaciami z lektur, np.: Do kubeczka z napisem fabuła włóż przygotowane karteczki z fabułą z lektur, np.:   Do kubeczka z napisem miejsce akcji włóż przygotowane karteczki z zapisanymi miejscami akcji, np.: Do kubeczka z napisem cechy włóż przygotowane karteczki z zapisanymi cechami postaci z lektur, np.: Do kubeczka z napisem komplikacje włóż przygotowane karteczki z zapisanymi komplikacjami, np.:
Z każdej grupy do stołu podchodzi uczeń i losuje po jednej karteczce z każdego kubeczka.
Grupa zapoznaje się z wylosowanym materiałem i jej zadaniem jest ułożenie opowiadania o wylosowanej postaci z zachowaniem elementów wybranej fabuły.
Prezentacja efektów pracy na forum klasy. Wybór np. najzabawniejszego opowiadania i jego wyeksponowanie na gazetce ściennej w klasie lub w gazetce szkolnej. Uwagi metodyczne Podczas kolejnych działań można zaproponować uczniom, by to oni uzupełniali poszczególne kubeczki swoimi pomysłami. Uczniowie zdolni mogą pracę wykonywać indywidualnie od pierwszych zajęć. Na kolejnych zajęciach grupy mogą losować np. po dwie karteczki z każdego kubeczka, co jeszcze bardziej uatrakcyjni ich pracę.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz