Modelowanie w przestrzeni trójwymiarowej - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1071
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Modelowanie w przestrzeni trójwymiarowej - omówienie  - strona 1 Modelowanie w przestrzeni trójwymiarowej - omówienie  - strona 2

Fragment notatki:

Modelowanie w przestrzeni trójwymiarowej
Tworząc trójwymiarowy model rzeczywistego obiektu możemy przedstawić go w postaci:
· krawędziowej tworząc jedynie linie odwzorowujące szkielet obiektu,
· modelu powierzchniowego składającego się z nieprzeźroczystych ścianek odwzorowujących powierzchnię brzegową modelu,
· modelu bryłowego, najlepiej oddającego rzeczywistość, w którym obiekty mają ścianki zewnętrzne oraz wnętrze.
Modelowanie krawędziowe realizowane jest głównie za pomocą odcinków (narzędzie Linia, Polilinia lub Polilinia 3D). MoŻe być wykorzystywane np. przy projektowaniu instalacji.
Modelowanie siatkowe
to tworzenie siatek odwzorowujących płaszczyzny i powierzchnie zewnętrzne obiektów z wykorzystaniem róŻnych technik np. przez wyciąganie elementów płaskich lub uŻycie obiektów predefiniowanych, takich jak: prostopadłościan, ostrosłup, itp. MoŻe być wykorzystywane do odwzorowania powierzchni o nieregularnym kształcie np. powierzchni terenu. W systemie AutoCAD powierzchnie tworzone są techniką siatkową, tzn. powierzchnia przybliŻana jest siatką ścianek, o których gęstości decyduje uŻytkownik.
Modelowanie bryłowe jest najwierniejsze i daje największe moŻliwości. Obiekt bryłowy reprezentuje całą objętość obiektu, ma najpełniejszą informację o modelu. Modelowanie bryłowe jest najbardziej przejrzystym i jednoznacznym rodzajem modelowania w przestrzeni, jest łatwiejsze od modelowania krawędziowego i siatkowego. Bryły moŻna dodawać, odejmować, znajdować części wspólne. MoŻna bez trudu znaleźć przekrój bryły czy odcinać jej kawałki. Modelując bryłami moŻemy korzystać z predefiniowanych brył elementarnych, takich jak: prostopadłościan, ostrosłup, walec, kula, itp., moŻemy wyciągać dowolny, dwuwymiarowy obiekt po dowolnej linii, łuku czy polilinii oraz obracać względem dowolnej osi.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz