Metodyka biznes planu i wniosków unijnych- wykład 1

Nasza ocena:

5
Pobrań: 756
Wyświetleń: 2415
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Metodyka biznes planu i wniosków unijnych- wykład 1 - strona 1 Metodyka biznes planu i wniosków unijnych- wykład 1 - strona 2 Metodyka biznes planu i wniosków unijnych- wykład 1 - strona 3

Fragment notatki:

Metodyka biznes planu i wniosków unijnych dr Grzegorz Głód Wykład 1
Wyklad 1 Metodyka biznessplanu wyklad 1, 13.10.2008 dr Grzegorz Głód, konsultacje poniedzialek przed wykladem od 8.30, srody od 10.30 do 11.30 w sali 411B, grzegorzglod@wp.pl Tresc przedmiotu: 1. istota biznes planu, biznes plan jako narzedzie planowania 2. rodzaje biznes planu 3. Zasady sporzadzania biznes planu z uwzglednieniem wymogow instytucji udzielajacych wsparcia fianansowego 4. Metodyka poszczegolnych czesci biznes planu 5. Projekcja finansowa 6. Analiza wrazliwosci 7. Elementy planowania scenariuszowego Zaliczenie: stworzenie biznes planu. wyklad 3 listopada zadeklarowac temat. Literatura przedmiotu: Biznesplan: zastosowania i przyklady/ Zbigniew Pawlak, Warszawa Poltex 2001 Podejmowanie decyzji menadżerskich/ henryk Bieniok, Henryk Halama, Marian Ingram- Wyd.2 Katowice wydaw. AE,2006 Biznesplan/Ewa Pilar, Jerzy Skrzypek- Wyd.3 rozsz. Warszawa Poltex 2004 Biznes plan: jak go budowac i analizowac?: podrecznik/ Krzystof Opolski, Krzysztof Wasniewski- Warszawa CeDeWu, 2007 Menadzzer przyszlosci (musi): - zarzadzac przez cele (celowosc tworzenia biznes planu) - podejmowac wieksze ryzyko (podejmowac ryzoko ktorej jestesmy okreslic w stanie i nim zarzadzac) - byc zdolnym do podejmowania decyzji strategicznych (biznes plan musi nosic znamiona horyzontu nie tylko opisowego) - byc zdolnym do tworzenia zespolow (tworzone razem w grupie, osoby utozsamiaja sie z planem) - byc zdolnym do szybkiego przekazywania informacji (szybkie generowanie informacji potrzebnych do dzialania w otoczeniu) - widziec biznes w calosci Zarzadzanie Zestaw dzialan(obejmujacych planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie, to jest kierowanie ludzmi, i kontrolowanie) skierowanych na zasoby organizacji( ludzkie, finansowe, rzeczowe i informacyjne) i wykonywanych z zamiarem osiagniecia celow organizacji w sposob sprawny i skuteczny. Planowanie Planowanie jest procesem definiowania celow oraz okreslania skutecznych i adekwatnych do przyszlych warunkow dzialania, srodkow i ich osiagania. Projekt i wybor srodkow dzialania " jaka droge wybrac" Diagnoza terazniejszosci "gdzie jestesmy" wizja przyszlosci " dokad idziemy" Stosowanie sie do zasad planowanie nie zapewnia automatycznego osiagania sukcesow w dzialalnoscvi gospodarczej. Aby uniknac typowych bledow, popelnianych w trakcie kontruowania planow, nalezy: - Zaniechac sporzadzania planow dla samego planowania - Planowac osiaganie celow, a nie koncentrowac sie na procedurach - Planowac dzialania przyszle, a nie terazniejsze - Zaspokajac lub tworzyc potrzeby rynku, a nie planowac dyslokacje zasobow - Zawsze myslec strategicznie a w konsekwencji planowac strategicznie Cechy procesu planowania: - Sformalizowanie - Zorientowanie na otoczenie - Adaptacyjnosc - Zlozonosc - Kosztownosc - Umozliwienie kontroli przejscia miedzy stanem obecnym z zamierzonym

(…)

… wszystkich zaagazowanym w nie uczestnikom - Spojne wewnetrznie i wzajemnie niesprzeczne, a w przypadku kolizji- opatrzone wskazaniem priorytetu( co najpierw a co pozniej) - elastyczne uwzgledniajace grupy interesow - Klientow- innowacyjnosc bogactwo asortymentu jako produktu, ceny - pracownikow- poziom wynagrodzen zadowolenie z pracy, pewnosc zatrudnienia, mozliwosc awansu, swiadczenia socjalne - Wlasccieli…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz