To tylko jedna z 17 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
METODY BADAŃ MARKETINGOWYCH SPIS TREŚCI Wprowadzenie 3
Problem badawczy 3 Teza 3
Wyniki badań 4
Dane wtórne 14
Wnioski 16
Wskazówki do przyszłych badań 17
Załączniki - ankieta WPROWADZENIE Na terenie gminy Drezdenko prowadzi działalność firma usługowo-handlowa „JAFAX”. Firma pragnie rozszerzyć obszar swojej działalności w dziedzinie sprzedaży telefonów komórkowych i akcesoriów do tychże telefonów. Na obszarze miasta Drezdenka znajduje się jedno autoryzowane przedstawicielstwo operatora telefonii komórkowej. PROBLEM BADAWCZY Czy istnieje wystarczająco duży rynek zbytu dla planowanej dodatkowej działalności firmy „JAFAX” i jakie są perspektywy rozwoju tego rynku. TEZA Przy istniejących uwarunkowaniach istnieje wystarczająco duży i perspektywiczny rynek zbytu dla planowanego rozszerzenia działalności firmy „JAFAX”. METODOLOGIA Instrumentem pomiarowym w przeprowadzonym badaniu była ankieta składająca się z 21 pytań. W ankiecie zostały zastosowane pytania filtrujące w celu wyodrębnienia populacji badanej. Wstępne pytania były ogólne, a kolejne stawały się coraz bardziej szczegółowe. Populacja badana została wyodrębniona na podstawie cechy stałej (przestrzennej), tj. miejsca zamieszkania (Polska, województwo lubuskie, powiat strzelecko-drezdenecki, gmina Drezdenko), cechy stałej czasowej (w dniu 30 kwietnia 2002 roku). Reprezentatywna grupa populacji badanej liczyła 124 osoby. Jak widać z wykresu nr 1, ankietę wypełniło 23% osób, które mieszkało na obszarach wiejskich gminy a 77% w Drezdenku.
Następne pytanie umieszczone w ankiecie dotyczyło liczby gospodarstw domowych posiadających przynajmniej jeden telefon komórkowy. Z ankiety wynika, że ponad połowa gospodarstw domowych na terenie gminy Drezdenko posiada przynajmniej jeden telefon komórkowy. Jak wynika z przeprowadzonej ankiety wśród gospodarstw domowych posiadających telefon komórkowy, największy odsetek stanowią gospodarstwa posiadające jeden telefon komórkowy (62%). Odsetek gospodarstw posiadających dwa telefony komórkowe wynosi 26%, resztę stanowią gospodarstwa, które posiadają więcej niż dwa telefony komórkowe.
(…)
… Drezdenko istniał dość duży obszar szarej strefy związany z importem i handlem używanymi samochodami, po wprowadzeniu przepisów 15 marca przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury o wzroście akcyzy na sprowadzane samochody, planowany jest spadek dochodów mieszkańców gminy Drezdenko. W przyszłych badaniach należałoby wziąć czynnik dochodu jako jeden z elementów badania rynku. W związku z przystąpieniem…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)