MACIERZ Mc KINSEYA (macierz General Electric)
RYS.8
Średnica koła - udział danej strategicznej jednostki w portfelu danego przedsiębiorstwa
Wycinek koła - jaki jest udział w rynku danej strategicznej jednostki
CZYNNIKI OCENY ATRAKCYJNOŚCI PRZEMYSŁU Wielkość rynku i wskaźniki jego wzrostu
Zysk marginalny (historyczny i prognozowany)
Intensywność konkurencji (nasilenie konkurencji)
Sezonowość
Cykliczność
Ekonomika skali
Wymagania technologiczne i kapitałowe
Społeczne, środowiskowe formalne oddziaływanie na danym rynku
Szanse i zagrożenia w otoczeniu
Bariery wejścia i wyjścia z sektora
CZYNNIKI OCENY POZYCJI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW Relatywny udział w rynku
Zysk w relacji do konkurentów
Zdolności konkurowania cenami i jakością produkcji, wiedzą o rynku i klientach
Zdolności technologiczne
Sposób zarządzania organizacją
RYS.9
1 - selektywny wzrost oraz dokonywanie segmentacji rynku i wybór odpowiedniej dla nas
2 - selektywny wzrost przy wykorzystaniu nowych mocnych stron
3 - zejść z rynku, staramy się wyciągnąć co się da z rynku
4 i 5 - maksymalizacja zysku
4 - można podjąć próbę specjalizacji i przymierzyć się do rezygnacji
5 - max. zysku, tu nie inwestujemy, wycofujemy się stopniowo i rezygnujemy z rynku
6 - strategia selektywnej analizy opcji; wyspecjalizować się w niszach rynkowych, możliwość rozwoju zewnętrznego
7 - selektywna analiza opcji, pomyśleć o specjalizacji, o selektywnym inwestowaniu i konieczności segmentacji rynku
8 - maksymalizowanie przepływów
9 - szukamy sposobu dominacji rynkowej
21.XI.2000
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)