UWAGI 41 void dodaj(int liczba) { int zmienna = 0; zmienna = zmienna + liczba; printf ("Wartosc zmiennej %d\n", zmienna); } Gdy wywołamy tę funkcję np. 3 razy w ten sposób: dodaj(3); dodaj(5); dodaj(4); to ujrzymy na ekranie: Wartość zmiennej Zmienna:3 Wartość zmiennej Zmienna:5 Wartość zmiennej Zmienna:4 jeżeli jednak deklarację zmiennej zmienimy na static int zmienna = 0, to wartość zmiennej zostanie zachowana i po podobnym wykonaniu funkcji powinnyśmy ujrzeć: Wartość zmiennej Zmienna:3 Wartość zmiennej Zmienna:8 Wartość zmiennej Zmienna:12 Zupełnie co innego oznacza static zastosowane dla zmiennej globalnej. Jest ona wtedy widoczna tylko w jednym pliku. Zobacz też: rozdział Biblioteki. extern Przez extern oznacza siÄ zmienne globalne zadeklarowane w innych plikach â informujemy w ten sposób kompilator, żeby nie szukaÅ jej w aktualnym pliku. Zobacz też: rozdziaÅ Biblioteki. auto ZupeÅnym archaizmem jest modyï¬kator auto, który oznacza tyle, że zmienna jest lokalna. Ponieważ zmienna zadeklarowana w dowolnym bloku zawsze jest lokalna, mo- dyï¬kator ten nie ma obecnie żadnego zastosowania praktycznego. auto jest spadkiem po wczeÅniejszych jÄzykach programowania, na których oparty jest C (np. B). Uwagi ⢠JÄzyk C++ pozwala na mieszanie deklaracji zmiennych z kodem. WiÄcej infor- macji w C++/Zmienne.
(…)
… w ten sposób kompilator, żeby nie szukał jej w aktualnym pliku. Zobacz
też: rozdział Biblioteki.
auto
Zupełnym archaizmem jest modyfikator auto, który oznacza tyle, że zmienna jest
lokalna. Ponieważ zmienna zadeklarowana w dowolnym bloku zawsze jest lokalna, modyfikator ten nie ma obecnie żadnego zastosowania praktycznego. auto jest spadkiem
po wcześniejszych językach programowania, na których oparty jest C (np. B).
Uwagi…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)