Kurs programowania w C cz.24

Nasza ocena:

5
Pobrań: 14
Wyświetleń: 707
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kurs programowania w C cz.24 - strona 1

Fragment notatki:

TYPY ZMIENNYCH 37 ( rzutowanie ) jednej zmiennej na inną zmienną. Rzutowanie zostanie opisane później, w rozdziale  Operatory. Istnieją wbudowane i zdefiniowane przez użytkownika typy danych. Wbudowane typy danych to te, które zna kompilator, są one w nim bezpośrednio “zaszyte”. Można też tworzyć własne typy danych, ale należy je kompilatorowi opisać. Więcej informacji znajduje się w rozdziale  Typy złożone. W języku C wyróżniamy 4 podstawowe typy zmiennych. Są to: char  — jednobajtowe liczby całkowite, służy do przechowywania znaków; int - typ całkowity, o długości domyślnej dla danej architektury komputera; float  — typ zmiennopozycyjny (4 bajty 6 miejsc po przecinku); double  — typ zmiennopozy- cyjny podwójnej precyzji (8 bajtów 15 miejsc po przecinku); Typy zmiennoprzecinkowe zostały dokładnie opisane w  IEEE 754. int Ten typ przeznaczony jest do liczb całkowitych. Liczby te możemy zapisać na kilka sposobów: • System dziesiętny 12 ; 13 ; 45 ; 35 itd • System Ã³semkowy (oktalny) 010 czyli 8 016 czyli 8 + 6 = 14 019 BŁĄD System ten operuje na cyfrach od 0 do 7. Tak wiec 9 jest niedozwolona. Jeżeli chcemy użyć takiego zapisu musimy zacząć liczbę od 0. • System szesnastkowy (heksadycemalny) 0x10 czyli 1*16 + 0 = 16 0x12 czyli 1*16 + 2 = 18 0xff czyli 15*16 + 15 = 255 W tym systemie możliwe cyfry to 0...9 i dodatkowo a, b, c, d, e, f, które oznaczają 10, 11, 12, 13, 14, 15. Aby użyć takiego systemu musimy poprzedzić liczbę ciągiem 0x. Wielkość znaków w takich literałach nie ma znaczenia. float Ten typ oznacza liczby zmiennoprzecinkowe czyli ułamki. Istnieją dwa sposoby zapisu: • System dziesiętny 3.14 ; 45.644 ; 23.54 ; 3.21 itd • System â€œnaukowy” â€” wykładniczy ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz