Kierowanie twórczością i innowacją : twórczość jako generowanie nowych pomysłów, innowacja jako przekształcenie nowego pomysłu w nową firmę, nową usługę, nowy proces, nową metodę produkcji.
Twórczość indywidualna - poszczególne osoby różnią się pod względem uzdolnień twórczych: przykład z wykorzystaniem opon samochodowych.
Generowanie pomysłów - ważnym źródłem informacji dla menadżerów są doradcy i eksperci z zewnątrz. Według Kantera generowanie pomysłów częściej prowadzi do innowacji jeżeli pojawiają się one na niższych szczeblach organizacji. Cennym źródłem nowych pomysłów są ci członkowie organizacji, którzy mają stale do czynienia z informacjami spoza własnego miejsca pracy.
Opracowanie pomysłu- zależy od kultury organizacji i jej procesów wewnętrznych, cechy wartości oraz procesy zachodzące w organizacji mogą sprzyjać lub tłumić twórcze pomysły.
Wdrożenie- projektowanie konstrukcji i technologii, oprzyrządowanie, wytwarzanie, badania marketingowe i promocje. Wskazówki jak popierać twórczość w organizacji Doprowadzić do akceptacji zmian. Członkowie organizacji muszą uwierzyć, że zmiana przyniesie korzyść im i całej organizacji.
Zachęcaj do nowych pomysłów . Wszyscy kierownicy muszą być przychylni do nowości.
Dopuszczaj do częstszych wzajemnych kontaktów.
Bądź tolerancyjny wobec niepowodzeń .
Określ jasne cele i zapewnij swobodę w ich osiąganiu.
Okazuj uznanie.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)