informatyka, programy graficzne

Nasza ocena:

5
Pobrań: 21
Wyświetleń: 1484
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
informatyka, programy graficzne - strona 1 informatyka, programy graficzne - strona 2 informatyka, programy graficzne - strona 3

Fragment notatki:


PROGRAMY GRAFICZNE Biblioteki: #include
#include
#include "program1.h"
przycisk koniec Form1-Close(); rysowanie prostokąta Image1-Canvas-Brush-Style=bsClear;
Image1-Canvas-Brush-Color=clWhite;
Image1-Canvas-Pen-Color=clYellow;
Image1-Canvas-Rectangle(20,20,200,100);
rysowanie elipsy Image1-Canvas-Brush-Color=0x0080ff00;
Image1-Canvas-Brush-Style=bsSolid; //wypelnienie
Image1-Canvas-Pen-Color=clRed;
Image1-Canvas-Ellipse(20,20,200,100);
czyszczenie ekranu Image1-Canvas-Brush-Style=bsSolid;
Image1-Canvas-Brush-Color=clWhite;
Image1-Canvas-FillRect(Rect(0,0,Image1-Width,Image1-Height));
rysowanie odcinka Image1-Canvas-Brush-Style=bsClear;
Image1-Canvas-Brush-Color=0x0080ff00;
Image1-Canvas-MoveTo(100,50);
Image1-Canvas-LineTo(160,200);
rysowanie łamanej Image1-Canvas-Brush-Style=bsClear;
Image1-Canvas-Brush-Color=0x0080ff00;
Image1-Canvas-MoveTo(100,50);
Image1-Canvas-LineTo(200,150);
Image1-Canvas-LineTo(160,20);
wyskakujac y napis SetTextBuf("Ala");
Image1-Canvas-Font-Size=20;
Image1-Canvas-Font-Color=clRed;
Image1-Canvas-TextOut(200,100,"Ala ma kota");
wprowadzenie tekstu w aplikacjach Additional wybieram StatisticText oznaczenie: [A]
w aplikacjach Standard wybieram Label oznaczenie [A] i w oknie man nadaje nazwe np. X,Y
On Mause Move: StaticText1-SetTextBuf(itoa(X,"",10));
StaticText2-SetTextBuf(itoa(Y,"",10));
rysowanie dowolnych kształtów myszka W Image 1 tworzymy funkcje: On Mause Down, On Mause Move, On Mouse Up
On Mause Down : wcisniety=1;
Image1-Canvas-MoveTo(x,y);
On Mause Move : if (wcisniety);
Image1-Canvas-LineTo(x,y);
On Mouse Up : wcisniety=0;
d odatkowo w kontruktorze: { wcisniety=0; }
w klasie w private: int wciśnięty;
rysuje myszą odpowiednia figurę, która wybieram z przycisku w klasie w private: int wciśnięty;
int lgx, lgy;
int pdx, pdy;
int przycisk;
w kontruktorze:

(…)

…(lgx,lgy);
cxx=cx; cyy=cy;
pdx=X; pdy=Y;
} paleta barw rgb
w kontruktorze:
for (i=0; i<64; i++)
for (j=0; j<64; j++)
Image2->Canvas->Pixels[i][j]=256*4*i+4*j;
On Mause Down dla Image2:
Image1->Canvas->Pen->Color=Image2->Canvas->Pixels[X][Y];
Jesli mamy juz konkretna funkcje na rysowanie obiektu ta tam przy deklaracji koloru pisaka robimy przypis: Image1->Canvas->Pen->Color=Image2->Canvas->Pixels…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz