Historia oraz główne nurty w żegludze pasażerskiej Dawniej statki pasażerskie stanowiły jedyny środek przewozu osób pomiędzy kontynentami (tzw. transatlantyki). Główną grupę pasażerów stanowili emigranci. Pojawili się też pasażerowie podróżujący służbowo, administracja kolonialna, czy też prowadzący interesy na skalę światową. Transatlantyki zaczęły stawać się coraz bardziej komfortowe i przepełnione luksusem, a konstruktorzy projektowali statki o coraz większej prędkości. Zaczęto rozgrywać zawody o zdobycie tzw. błękitnej wstęgi.
Błękitna wstęga : symbol związany z uzyskaniem rekordu prędkości mierzonej przez 24 godziny w czasie podróży przez Atlantyk oraz rekordu czasu przebycia północnego Atlantyku ze wschodu na zachód i z zachodu na wschód. Dotychczas na liście rekordów figurują 23 statki.
1838 - Sisius - bandera brytyjska - prędkość 6,7kn
1952 - United States - USA - prędkość 35,59kn
1876 - Bratanic - bandera brytyjska - prędkość 15,44kn
1929 - Bremę - bandera niemiecka - prędkość 27,83kn
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)