Grafika bitmatowa i wektorowa-wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 343
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 Grafika bitmatowa i wektorowa-wykład - strona 1

Fragment notatki:

Bitmapowa jest to zapisywanie obrazów punkt po punkcie. Stosuje się ją najczęściej do zapisu zdjęć i grafiki zawierającej skomplikowane kształty. Najbardziej znany program do obsługi g. bitmapowej - Gimp i Photoshop.
Grafika wektorowa - zapisywanie grafiki w postaci figur matematycznych, komputer zapisuje kształty, prostokąty, koła, elipsy itd. Ta forma grafiki pozwala przeskalowywać grafikę bezstratnie. Nie nadaje się do zapisywania zdjęć i skomplikowanych zeskanowanych obrazów. Najważniejsze programy to Corel i Ilustrator (Od Adobe). Formy grafiki bitmapowej:
-tif -format zapisu wykorzystywany głównie, gdy potrzeba bardzo wysokiej jakości. -jpeg - format opracowany z myślą o kompresji zdjęć. Pozwala znacząco zmniejszyć objętość pliku. -gif - służy do zapisu prostych grafik, schematów czy ikonek; obsługuje do 256 kolorów stąd nie nadaje się do zapisu zdjęć i obsługuje bardzo proste animacje. -png - następca gif, obsługuje paletę 256 kolorów, ma lepszą kompresję niż gif, obsługuje przezroczystość. Nie obsługuje animacji. Co to jest kompresja?
Stosuje się ją do zapisywania grafiki. Jest tzw. gęstsze upakowanie danych. Istnieją dwa typy kompresji: stratna i bezstratna. Stratna to taka, gdzie dane zostały spakowane w mniejszym pliku kosztem delikatnej utraty jakości, np.. jpeg. Bezstratna - dane w mniejszym pliku, ale grafika nie straciła na jakości.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz