Geneza badań zachowań konsumentów - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 329
Wyświetleń: 931
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Geneza badań zachowań konsumentów - wykład - strona 1 Geneza badań zachowań konsumentów - wykład - strona 2 Geneza badań zachowań konsumentów - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Zachowania konsumentów Wykład 1 dr hab. Agata Małysa- Kaleta Podstawowe tezy do wykładu i literatura
Geneza badań zachowań konsumentów- główne czynniki determinujące rozwój tego typu badań.
Istota zachowań człowieka, istota zachowań konsumentów.
Interdyscyplinarne podejście do badania zachowań konsumentów.
Aktualne trendy, wyjaśniające zachowania konsumentów.
Konsument w teorii marketingu.
Obszary zachowań konsumentów i ich specyfika.
Proces decyzyjny konsumentów i jego uwarunkowania
Role w procesie decyzyjnym
Zakres wyborów konsumpcyjnych
Racjonalność zachowań konsumentów- specyfika rachunku konsumenta.
Efektywność zachowań konsumentów.
źródła i metody badań zachowań konsumentów.
Literatura podstawowa:
Pr. zbiorowa pod red. E. Kieżel, Rynkowe zachowania konsumentów, AE Katowice, 1999
L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, AE Kraków 1996
Konsumpcja- działanie, które m Ana celu zaspokojenie potrzeb osobistych człowieka poprzez zużycie albo użytkowanie dóbr i usług konsumpcyjnych.
Akt jednorazowego zużycia
Akt wielokrotnego użytkowania.
Akty konsumpcji:
ciągłość,
powszechność,
powtarzalność
Procesy konsumpcji  procesy rozwoju gospodarczego
człowiek konsument (rola)
biologiczny
psychiczny
ekonomiczny
społeczny
kulturalny
SFERA SPOŻYCIA ogół działań związanych z zaspokojeniem potrzeb konsumpcyjnych oraz czynników, które na nie wpływają; wyodrębniona dziedzina życia społeczno- gospodarczego, w której dokonują się wielostronnie uwarunkowane i wewnętrznie sprzężone procesy zaspokajania potrzeb indywidualnych i zbiorowych.
Obejmuje:
podmioty konsumpcji
potrzeby konsumpcji
przedmioty zaspokajania potrzeb
formy i sposoby konsumpcji
wyniki procesów konsumpcji
KONSUMENT JEST NAJWAŻNIEJSZYM ELEMENTEM SFERY SPOŻYCIA (definicja konsumenta najkrótsza)
POTRZEBY SĄ ELEMENTEM SFERY SPOŻYCIA
SFERA SPOŻYCIA
SFERA PRODUKCJI
OTOCZENIE
Zachowania konsumentów odnoszą się do dwóch rynków instytucjonalnych
- zachowania nabywcze
- zachowania konsumpcyjne zachodzące w gosp. domowych.
Między tymi dwoma układami instytucjonalnymi istnieją współzależności, powiązania i niekiedy trudno jest określić granice przebiegu. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz