ETCS założenia Podsystem ETCS ma uzupełnić, a w przyszłości zastąpić istniejące systemy Bezpiecznej Kontroli Jazdy Pociągu (BKJP).
Założono że system ETCS musi być akceptowalny przez wszystkie zarządy infrastruktury kolejowej w Europie.
Przewiduje się ekspansję systemu poza kontynent, ma to na celu zwiększenie konkurencyjności kolei względem innych gałęzi transportu. Ważne jest wprowadzenie zasad wolnego rynku wśród producentów systemów SRK zgodnych ze standardem ETCS. Zachowanie funkcjonalności zastępowanych systemów BKJP - podsystem musi udostępniać wszystkie funkcje realizowane przez aktualnie eksploatowane systemy BJKP, przy czym niektóre z tych funkcji zostaną standardem dla wszystkich linii wyposażonych w ETCS, inne będą wykorzystywane w miarę potrzeb. Maksymalna kompatybilność - podsystem powinien umożliwiać współpracę z różnorodnymi strukturami zarówno od strony pojazdu jak i infrastruktury, uwzględniając specyfikę poszczególnych zarządów kolejowych, oraz różnorodność zasad prowadzenia ruchu na ich terenie.
Ekonomiczność - istotnym jest aby podsystem ETCS zapewniał wyższy lub równy stopień bezpieczeństwa w stosunku do istniejących systemów BKJP, a jego wprowadzenie dawało wymierne korzyści ekonomiczne.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)