Funkcje opakowań : Funkcje ochronne - opakowanie powinno zapewnić zachowanie cech jakościowych produktu i zabezpieczyć go przed działaniem czynników mechanicznych oraz klimatycznych Funkcje marketingowe - dotyczy to przede wszystkim opakowań jednostkowych i zbiorczych, których nowoczesność konstrukcji, estetyka i atrakcyjność formy oraz zgodność z gustami nabywców zwiększa popyt konsumentów na określone grupy wyrobów, jednocześnie opakowania te mogą być narzędziem walki konkurencyjnej producentów o zdobycie nowych konsumentów. Funkcje logistyczne - opakowania umożliwiają manipulację … Funkcje informacyjne - nabywca zapoznaje się z rodzajem i właściwościami produktu, datą produkcji, sposobem użycia, terminem ważności, ceną, producentem. Funkcja jest ważna w przypadku wprowadzania na rynek nowego towaru. Funkcje ekologiczne - polega na tym, że opakowania powinny być możliwe do wycofania z obrotu handlowego i nadawać się do utylizacji, aby były przyjazne dla środowiska.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)