Cele: Zapoznanie studentów z podstawowymi technikami relaksacyjnymi wynikającymi z aktywności fizycznej, przydatnymi w sytuacjach stresowych.
Zapoznanie z objawami stresu i ich konsekwencjami dla naszego zdrowia.
Pokazanie korzystnego wpływu aktywności fizycznej jako najlepszego sposobu walki ze stresem.
Poszerzenie wiedzy na temat jogi, tai-chii, medytacji.
Zmotywowanie studentów do korzystania z technik relaksacyjnych.
Wymagane materiały: kolorowe karteczki
sznurek, małe karteczki
zdjęcia, fotografie, obrazki przedstawiające ćwiczenia
duże kartki formatu A4, flamastry
prezentacja Przebieg zajęć: Łańcuch oczekiwań. Grupa zostaje zapoznana z tematem zajęć i na karteczkach, przyczepionych do sznurka każdy z uczestników zapisuje swoje własne oczekiwania związany z tym, czego chciałby się dowiedzieć w czasie zajęć. Następnie łańcuch jest przesuwany o kilka miejsc, tak by każdy student mógł przeczytać oczekiwania innej osoby. Oczekiwania są czytane na głos. Burza mózgów. Dzielimy uczestników na 3 grupy przy pomocy kolorowych karteczek. Utworzone grupy otrzymują zadanie do wykonania. Każda grupa dostaje kartkę, na której członkowie grupy muszą zapisać skojarzenia związane z kluczowym dla nich słowem. Na kartach znajdują się słowa: „joga”, „tai-chii”, „medytacja”. Ćwiczenie z obrazkami. Studenci w tych samych grupach otrzymują koperty z obrazkami przedstawiającymi różne formy ćwiczeń. Ich zadaniem jest przyporządkować obrazki z nazwami sztuk, które następnie zostaną pokazane w prezentacji. Prezentacja multimedialna. Uczestnicy zajęć zapoznają się z prezentacją, w której zawarte są takie informacje jak: - widoczne objawy stresu; sposoby radzenia sobie ze stresem poprzez aktywność fizyczną
- krótkie wprowadzenie do każdej ze sztuk związanych z relaksacją: jogą, tai-chii i medytacją; (wprowadzenie historyczno - filozoficzne)
- wiadomości na temat zalet a także wad (jeśli takowe występują) charakterystycznych dla tych sztuk; Ćwiczenia antystresowe. Zapoznanie uczestników zajęć z ćwiczeniami, które mogą być wykonane w pozycjach siedzących lub stojących tuż przed egzaminem lub w każdej innej sytuacji powiązanej ze stresem. Ewaluacja. Studenci otrzymują karty ewaluacyjne do wypełnienia.
Bibliografia: Relaksacja antystresowa : uważność, ultradialna reakcja uzdrawiająca / red. merytor. Dorota Żołnierczyk - Zreda
Relaksacja - sposób na stres / Christoph Schenk ; [tł. z niem. Hanna Borowiec]. Relaksacja w pigułce : jak zmniejszyć stres w pracy i w życiu codziennym / Debra Lederer, Michael Hall ; przekł. Grażyna Litwińczuk.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)