Cechy transportu:
Jednoczesność produkcji i konsumpcji
Wahania popytu
Przedmiot transportu
Przestrzenny charakter
Cykliczny charakter
Wysoka kapitałochłonność [w transporcie samochodowym najniższe bariery wejścia na rynek, pozostałe gałęzie wymagają olbrzymiego kapitału]
Wysoki udział kosztów stałych [w żegludze śródlądowej koszty stałe u armatora to 95%]
Degresja jednostkowego kosztu transportu [im dalej, tym niższe koszty jednostkowe - koszt stały rozkłada się na więcej tonokilometrów/osobokilometrów
Mała cenowa elastyczność popytu [transport jest niezbędny, więc zmiana cen nie wpływa znacznie na wielkość popytu]
(…)
… [im dalej, tym niższe koszty jednostkowe - koszt stały rozkłada się na więcej tonokilometrów/osobokilometrów
Mała cenowa elastyczność popytu [transport jest niezbędny, więc zmiana cen nie wpływa znacznie na wielkość popytu]
…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)