Cechy biologiczne i motoryczne dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym 3-4lat : główne cechy dziecka: - dziecko jest mało samodzielne, - opanowało podstawy gramatyczne języka, - myślenie sensoryczno - motoryczne, - dziecko rozwiązuje zadania ruchowo spostrzeżeniowe, - dzieci nie potrafią - zatrzymać uwagi na jednym przedmiocie, szybko zmieniają zainteresowanie, - labilność - niestałość emocji i uczuć. 5 lat : główne cechy dziecka: - dzieci są często impulsywne, agresywne, - lubią towarzystwo, garną się do grupy, - zadają mnóstwo pytań, - są żywe, ruchliwe, dociekliwe, wścibskie, - doświadczenia ruchowe i umysłowe są coraz żywsze, ale poznanie świata nadal powierzchniowe. 6lat : główne cechy dziecka: - dziecko jest już bardziej opanowane i mniej impulsywne, - żywe zainteresowanie przyrodą, pracą ludzi, bliższym i dalszym otoczeniem, - dzieci w tym wieku są już lepiej przystosowane do pracy w zespole, zdolne do dużego wysiłku i dużego skupienia uwagi na jednej rzeczy, - dziecko spełnia drobne posługi w domu. okres wczesnoszkolny : główne cechy dziecka: - rozwinięta sprawność pracy, - organizm dziecka ogólnie wzmocniony, - nadal dojrzewają komórki mózgowe, - przewaga wewnętrznego rozrastania się organizmu nad wzrostem, - przyrost wagi powolny, - uzębienie - wyrastanie stałych zębów, - mięśnie duże rozwijają się wcześniej niż drobne, dlatego dużo ruchów szybkich i zbytecznych, duża potrzeba ruchu, - ulepsza się praca systemu oddechowego, - wzrasta pojemność i trwałość zapamiętywania, - zwiększa się pojemność pamięci, brak samokontroli i umiejętności oceny, - nabieranie umiejętności skupienia, - ukierunkowanie myślenia na zdobywanie wiedzy.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)