Bazy danych - funkcje Access'a - opracowanie

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 644
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Bazy danych - funkcje Access'a - opracowanie - strona 1

Fragment notatki:

BAZY DANYCH
Przechowywanie danych •importowanie danych •wprowadzanie danych •wyszukiwanie danych •„wybieranie” (filtry, kwerendy) danych
Cechy baz danych
•Trwałość - dane muszą być przechowywane prze pewien czas •Zgodność z rzeczywistością •Kontrolowanie replikacji - jeden fakt odzwierciedlany w BD powinien być reprezentowany tylko raz •Jeden spójny system reprezentacji danych •Współbieżny dostęp do BD przez wielu użytkowników •Ochrona danych •Niezależność danych - zmiany danych ani procesów nie wpływają na siebie wzajemnie
Baza Danych (BD) Jest centralną przechowywalnią zasobów informacyjnych wyróżnionej jednostki
organizacyjnej, tematyki, także osób prywatnych •Zarządza informacją i koordynuje dostęp do niej
•umożliwia: odszukiwanie, analizowanie, manipulowanie, wyświetlanie i drukowanie dużych ilości danych Cele wykorzystywania BD •Wspomaga działanie firmy •Dostarcza model funkcjonowania firmy wspomagający analizę sytuacji firmy i proces decyzyjny. Niektóre funkcje Access'a
•Tworzenie tabeli w widoku Arkusz danych •Wprowadzanie informacji do arkusza (dodawanie, usuwanie i edycja rekordów) •Relacje pomiędzy tabelami •Kreatory tabel •Ustalanie formatów pól •Sortowanie, filtry i kwerendy SQL •Strukturalny język zapytań - SQL (structured query language) ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz