To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ZADANIE 8.
Student ma 5 dni na przygotowanie się do trzech egzaminów. Jego sposób uczenia się wymaga aby jeden dzień poświęcał na naukę jednego przedmiotu. Egzaminy są oceniane w skali 1 do 100. W tabeli podano przypuszczalny wynik punktowy jeśli student poświęci określoną liczbę dni na naukę do danego egzaminu.
Liczba dni nauki.
WYNIKI EGZAMINU.
1 p1xn 2 p2xn
3 p3xn
0
60
70
40
1
65
75
45
2
70
75
45
3
80
80
60
4
85
90
80
5
85
95
90
Należy określić optymalną strategię nauki. Jako kryterium optymalizacji przyjąć maksymalizację sumy punktów otrzymanych na wszystkich egzaminach. Określić etapy procesu decyzyjnego, zdefiniować stan procesu. Szczególnie starannie proszę określić słownie fn(s,xn) i na tej podstawie sformułować zależności rekurencyjne. Wyznaczyć strategię optymalną.
sformułowanie problemu;
Na etapie n zdecyduj ile dni xn poświęca student na n-ty egzamin;
stan systemu;
Określa ile zostało jeszcze dni do egzaminu;
wartość najlepszej strategii;
fn(s,xn) - dla egzaminów n...3 jeśli zostało jeszcze s dni do egzaminu i zdecydowano się na poświęcenie xn dni na n-ty egzamin;
fn(s) - wynik najlepszej strategii dla egzaminów n...3 , jeżeli zostało jeszcze s dni do przygotowania;
poszukujemy;
f1(5) - wartość najlepszej strategii uczenia się do egzaminów 1...3, jeśli do egzaminu pozostało 5 dni; zależności rekurencyjne;
fn(s,xn)= pn(xn)+fn+1(s-xn)
fn(s)=max{ fn(s,xn) dla wszystkich xn}
ROZWIĄZANIE.
Etap 3. f3(s,x3)= P3(x3)
S
f3(S)
X3* 0
40
0
1
45
1
2
45
2
3
60
3
4
80
4
5
90
5
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)