To tylko jedna z 6 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
A BSTRAKT Poniższy artykuł opisuje badania i rozwój osobistego asystenta zakupów (PSA), opartego na identyfikacji częstotliwości radiowej (RFID), dla sklepów detalicznych. Technologia RFID została użyta jako kluczowy czynnik do zbudowania systemu PSA w celu zoptymalizowania efektywności operacyjnej oraz dostarczenie klientowi najwyższej jakości doświadczeń zakupowych w punktach sprzedaży detalicznej. Ukazaliśmy, że system PSA oparty na technologii RFID może przynieść znaczące rezultaty w celu poprawy jakości zakupów oraz efektywności operacyjnej sklepu detalicznego poprzez zwiększenie wygody dla klienta, zapewnienie elastyczności w świadczeniu usług, wzmocnienie efektywności kampanii promocyjnych oraz zwiększenie sprzedaży poprzez techniki cross selling i upselling za pomocą zarządzania relacją z klientami (CRM). W tym badaniu zostały zaproponowane siatki wartości RFID dla sklepów detalicznych, które pozwalają menedżerom korzystać z technologii RFID w celu dodania wartości do doświadczeń zakupowych klientów. Jako program badań zaprezentowane zostały cztery propozycje, aby zbadać możliwość czy technologia RFID może poprawić zarządzanie operacyjne w sklepach detalicznych. Słowa kluczowe : Identyfikacja częstotliwości radiowej (RFID), zarządzanie sklepem detalicznym, branża detaliczna, zarządzanie relacjami z klientami (CRM). WSTĘP Identyfikacja częstotliwości radiowej (RFID) ma coraz większe znaczenie jako technologia z dużym potencjałem dostarczania korzyści biznesowych. Technologia ta stosowana jest w wielu przedsiębiorstwach i przemyśle, w tym liniach lotniczych [O'Connor 2006], zarządzaniu bezpieczeństwem przemysłu spożywczego [McMeekin et al. 2006 r.; Kelepouris et al. 2007], opieki zdrowotnej [Collins 2005], logistyki [Ngai et al. 2007], produkcji [Swedberg 2006], łańcucha dostaw [Bose i Pal 2005], i transportu [Caputo et al. 2003]. W tym badaniu, technologia RFID była używana jako bodziec do budowania systemu osobistego asystenta handlowego (PSA), w oparciu o algorytm RFID, w celu optymalizacji skuteczności sprzedaży detalicznej i dostarczenia lepszych doświadczeń zakupowych do klientów.
W celu utrzymania wzrostu gospodarczego, detaliści muszą stale zwiększać swoją przewagę konkurencyjną, jeśli chodzi o pozyskanie nowych klientów i utrzymanie wielokrotnych odwiedzin w ich punktach sprzedaży detalicznej. Wiele sklepów dąży do lepszego wykorzystania innowacyjnych technologii (np. RFID), aby wnieść wartość dodaną do doświadczeń zakupowych ich klientów oraz ciągłej poprawy zakupów i jakości usług. Jednakże niektóre sklepy porównują niektóre podstawowe wyzwania w zarządzaniu i eksploatacji ich działalności. Nieefektywny Proces Zakupów Klienta . Z wyjątkiem usług w kasie, większość działań w tradycyjnym procesie zakupów dotyczy głównie tylko klientów. Klienci są zmuszeni do poszukiwania ich w trakcie całego procesu na obszarze sklepu. Mogą przywędrować do sklepu przez przypadek, i odkryć obniżki, oraz promocyjne produkty, które ich interesują. Mała interakcja między klientami i sprzedawcami jest utworzona w celu promowania sprzedaży produktów i zwiększenia doświadczeń zakupowych. Taki proces zakupów jest nieefektywny i poziom zakupów jest daleki od zadowalającego.
(…)
… istniejącymi starszymi aplikacjami. Jako, że interfejsy całej warstwy są względnie stabilne, koniec zmian w kodzie źródłowym systemu PSA nie powinien rozprzestrzeniać się przez całą aplikację, a tym samym kolejne konserwacje aplikacji mogą być bardziej efektywne kosztowo.
Przechwytywanie danych Systemu Front-End. Pierwszą warstwę stanowi przechwytywanie danych systemu front-end opartym na RFID. Zawiera trzy…
… związanych z technologią RFID, oraz pod warunkiem, wgląd w rozwój zaufania konsumentów RFID opartego na handlu elektronicznym i polityki wzrostu zaufania konsumentów do handlu elektronicznego. Bose i Leung [2008] omówili możliwości zastosowania RFID w CRM poprzez integrację technologii z infrastrukturalną technologią informatyczną dla przedsiębiorstw i zaproponowali dalsze kierunki badań w tych dziedzinach…
… konkurencyjnym. Uznają oni, że muszą wiedzieć więcej o technologii RFID oraz możliwości jej zastosowania w detalu, jak i to, że RFID może być stosowany w celu zastąpienia technologii kodów kreskowych w przyszłości. Z naszych wizyt i dyskusji z kierownictwem, otrzymaliśmy wyraźny zakres projektu rozwoju technologii RFID opartej na prototypie systemu PSA. Prototyp systemu został zaprezentowany kierownictwu…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)