To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Analiza statystyczna w badaniach rynku dr Ewa Genge
Ćwiczenia 1
R
dane=c(3,2,25,90,30,30,10)##liczba kilometrów na uczelnie w naszej grupie## dane
summary(dane)
# jako macierz np.
x=matrix(c(1,3,3,7,10),ncol=1) #ncol - liczba kolumn
x=matrix(c(1,3,3,7,10),nrow=1) #nrow - liczba wierszy
# jako ciąg, np.:
x=c(1,3,3,7,10)
y=c(14,8,5,6,2)
# Proste przekształcenia
# ciąg wartości zmiennej x pomniejszonych o 10
x-10
# ciąg pierwiastków sum podwojonych wartości zmiennej x i kwadratów zmiennej y
# oznaczony jako m
m=sqrt(2*x+y^2)
m # wywołanie wartości nowej zmiennej
# "długość" ciągu (liczba obserwacji)
length(m)
# podstawowe statystyki
mean(x) #średnia arytmetyczna
sum(x) # suma
quantile(x) # kwantyle
var(x) # wariancja - obliczana jako sum((x-mean(x))^2)/(length(x)-1)
sd(x) # odchylenie standardowe - obliczane jako sqrt(var(x))
summary(x) # minimum, 1 kwartyl, mediana, średnia, 3 kwartyl, maksimum
cov(x,y) # kowariancja - obliczana jako sum( (x-mean(x))*(y-mean(y)) )/(length(x)-1)
cor(x,y) # współczynnik korelacji liniowej Pearsona
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)