Analiza SWOT - Opoczno SA - Profil konkurencyjny

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 2051
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza SWOT - Opoczno SA - Profil konkurencyjny - strona 1 Analiza SWOT - Opoczno SA - Profil konkurencyjny - strona 2 Analiza SWOT - Opoczno SA - Profil konkurencyjny - strona 3

Fragment notatki:

Analiza SWOT „OPOCZNO” S.A. ANALIZA SWOT Przedmiotem analizy SWOT jest „OPOCZNO” S.A. producent płytek ceramicznych.
Dla firmy „Opoczno” S.A. kluczowymi obszarami działalności są:
marketing i dystrybucja
technologia
Głównym konkurentem dla „Opoczna” S.A. jest firma Paradyż, dlatego będzie naszym układem odniesienia. Wybraliśmy firmę z Paradyża jako punkt odniesienia ponieważ znajduje się ona w bezpośrednim sąsiedztwie Opoczna S.A. i ma ten sam rynek docelowy. „Ceramika Paradyż „ ma najwyższą sprzedaż i produkcję spośród konkurentów, tuż za firmą z Opoczna na całym rynku płytek ceramicznych. Wyroby te cechują się podobną jakością i ceną. Porównujemy także firmy pod względem technologii i działań marketingowych gdyż one decydują o rozwoju. Ponadto w przypadku firmy Opoczno te obszary są najlepiej zorganizowane i dlatego porównujemy je z działaniami jakie prowadzi konkurencja w celu jeszcze lepszego przygotowania się do walki z „mocną” konkurencją.
Kluczowymi obszarami oceny sił i słabości działu marketingu Opoczna S.A. jest:
Analiza rynku i przewidywanie trendów zmian, Efektywność promocji,
Polityka cenowa i jej konkurencyjność,
Marka wyrobów,
Asortyment produktów (udział w segmencie),
Lojalność odbiorców (powtarzalność zakupów),
Innowacje produktowe,
Zakres systemu dystrybucji,
Sprawność wspomagania sprzedaży,
Personel działu marketingu.
Wybraliśmy dział marketingu, ponieważ ma on kluczowe znaczenie dla działalności firmy w branży płytek ceramicznych. Od działalności tego obszaru przedsiębiorstwa zależy przede wszystkim poziom sprzedaży, ustalenie cen, które pozwolą dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, a także kształtowanie wizerunku firmy na rynku, który pośrednio wpływa na to jak firma jest odbierana przez społeczeństwo i otoczenie instytucjonalne. Ponadto w/w obszary tj. efektywność kanału dystrybucji, marka wyrobu, mają decydujące znaczenie w pozyskiwaniu nowych klientów i utrwalaniu się w świadomości tych, którzy skorzystali już z oferty przedsiębiorstwa.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz